کتاب را بر جریان زلال امیدواری مستقر کنید

استاندار کرمانشاه خطاب به مسئولین فرهنگی:

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: مجموعه‌های فرهنگی استان باید به صورت منطقی و واقع‌بینانه ایجاد خوشبینی، امیدواری و تلاشگری را در استان مورد توجه بیشتری قرار دهند.


به گزارش

خبرگزاری موج

کرمانشاه

، محمدطیب صحرایی با بیان اینکه باید خوشبینی واقعی و منطقی را در بین خود تقویت کنیم، ابراز داشت: ما مفتخر به دینی هستیم که معجزه الهی برای ما کتاب است و در خود دین و فضای تربیتی آن توصیه به مطالعه شده‌ایم.

مدیریت ارشد استان باشاره به فضای جدید کتاب و کتابخوانی در دنیا گفت: در جهانی هستیم که فضاهای جدید فناوری خواسته و ناخواسته مردم را از کتاب دور می‌کند اما به موازات، تلاش‌های بسیار زیادی برای اینکه انسان‌ها از این نعمت بی بدلیل غافل نشوند در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در کشوری هستیم که یکی از افتخارات میراثی ما مجموعه کم نظیری از میراث ماندگار معنوی در حوزه کتاب و کتابخوانی است. در کنار ثروت‌های عطا شده ثروت کم نظیر کتاب نیز جزو افتحارات ماست.

صحرایی با اشاره به مسایل موجود در استان گفت: در کنار این مسایل فرصت‌های بسیار زیادی هم وجود دارد. یکی از آنها نیروی انسانی است. مردم کرمانشاه پاکی‌ها و شفافیت‌هایی دارند که حیف است مجموعه های فرهنگی استان به درستی از آن استفاده نکنند.

استاندار کرمانشاه از راه‌های ایجاد یک جامعه کتابخوان را مورد اشاره قرار داد و افزود: اگر بخواهیم جامعه کتابخوان داشته باشیم و به کتاب نگاه مثبت داشته باشند باید کتابخوانی با یک زمینه همراه با خوشبینی، احساس کرامت نفس همراه با امید و جلوه های مثبتی که باید در ذهن ما باشد جلوه کند. اگر تلاش ما متمرکز بر تبدیل به افتخارات درونی برای مردم شود آنوقت اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

وی خطاب به مسئولین حوزه فرهنگی استان گفت: کتاب را بر جریان زلال امیدواری مستقر کنید. نزدیک‌ترین مجموعه مخاطب برشی از جامعه است که همه جامعه را در خود دارد و آن کودکان و نوجوانان هستند.

صحرایی تأکید کرد: در استان کرمانشاه ۳۷۰ هزار دانش آموز وجود دارد و باید تا حد توان روی کودکان و نوجوانان تمرکز کنیم چرا که آینده این استان فرهیختگانی می‌خواهد که اکنون دانش آموزند.




آیا این خبر مفید بود؟



دیدگاهتان را بنویسید