آخرین اطلاعات سوخت نیروگاه ها / فعلا مشکلی در تامین برق نداریم

ساعت: 15:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۳
کد خبر: 1794602

مدیرعامل شرکت مدیریت برق گفت: در صورت تداوم تامین برق نیروگاه ها مانند گذشته مشکلی برای تامین برق مشترکان خانگی و صنعتی وجود نخواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق و سخنگوی صنعت برق ایران گفت: به طور متوسط ​​حدود 68 درصد نیروگاه های کشور در آذرماه سوخت گازی دارند.

سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به سهم 32 درصدی سوخت مایع در سوخت رسانی به نیروگاه های کشور در ماه گذشته گفت: به طور میانگین 19 درصد سوخت نیروگاه ها از گازوئیل و 13 درصد سوخت نیروگاه ها تامین می شود. توسط نفت کوره تامین می شود.

وی افزود: در ابتدای زمستان اوایل ماه جاری با توجه به افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری، میزان گاز تامین شده بین 50 تا 55 درصد سوخت مورد نیاز نیروگاه ها بوده و در صورت نیاز پیش بینی می شود. سرماخوردگی های شدید و افزایش مصرف پیش گاز در بخش های خانگی و تجاری، کاهش میزان گاز تحویلی به نیروگاه ها.

مدیرعامل شرکت مدیریت برق در پاسخ به احتمال قطعی برق در زمستان امسال، گفت: در صورت ادامه روند تامین برق نیروگاه ها مانند آنچه تاکنون بوده، مشکلی برای تامین برق خانگی و برق وجود نخواهد داشت. مشترکین صنعتی؛ اما در این شرایط از همه بخش‌ها اعم از خانوار، بازرگانی، صنعتی و اداری می‌خواهیم مصرف برق و گاز را به حداقل برسانند تا در روزهای آینده محدودیتی نداشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید