آخرین خبر جزئیات اجرای طرح هوشمند یارانه نان در سیستان و بلوچستان


ساعت: 13:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۶
کد خبر: 1866351

در گفت و گو با مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان، این موضوع مطرح شده است.

گنجعلی گفت: اجرای طرح هوشمند یارانه آرد و نان در سیستان و بلوچستان تا اواسط تیرماه به صورت تلفیقی در نانوایی های سراسر استان اجرا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، دولت برای جلوگیری از قاچاق و عرضه آرد خارج از شبکه و توزیع عادلانه آرد، تصمیم به اجرای طرح هوشمند یارانه آرد و نان گرفته است که در ابتدا به صورت آزمایشی در استان زنجان اجرا شد. بامزه بود.

برای دستیابی به این هدف، دولت باید نانوایی ها را برای اجرای این طرح مجهز به دستگاه کارتخوان هوشمند کند تا از طریق این معاملات بر حجم مصرف آرد و تولید نان نظارت داشته باشد.

تجزیه و تحلیل این داده ها بر اساس معیارهایی مانند موقعیت جغرافیایی و وضعیت خانوار هر منطقه می تواند رفتارهای غیرعادی مانند خرید مقادیر زیادی نان برای مصرف دام یا مقدار نامتناسب آرد که نان را از نانوایی دریافت و به فروش می رساند، شناسایی کند.

طرح یارانه نان هوشمند از اواسط تیرماه اجرا می شود

گلمعلی گنجعلی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه این طرح بسیار خوب، جامع و کامل است، گفت: باید زودتر اجرا می شد.

وی با اشاره به اینکه در این طرح برای نانوایی ها باید کیفیت نان آنها ارتقا یابد تا مردم بتوانند از آن خرید کنند، افزود: یکی از مزیت های این طرح این است که یارانه نان به نانوا تعلق می گیرد و در در این راستا نانوا باید کیفیت نان را ارتقا دهد.

این مسئول گفت: با اجرای این طرح نانوا آرد را به قیمت آزاد تهیه می کند و یارانه آرد در ازای فروش نان به حساب نانوا واریز می شود.

مدیرکل غله سیستان و بلوچستان ابراز امیدواری کرد: در صورت اجرای خوب این طرح، 100 درصد رانت و قاچاق آرد و فرآورده های خارج از شبکه متوقف شود.

اجرای طرح نان هوشمند از قاچاق و استخدام جلوگیری می کند

گلمعلی گنجعلی با بیان اینکه بعید است بتوانیم این طرح را از اول تیرماه اجرا کنیم، افزود: پیش بینی کرده بودیم تا اواسط تیرماه بتوانیم این طرح را در استان اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه این طرح به صورت یکپارچه در سراسر استان اجرا می شود، گفت: تاکنون از یک هزار و 679 نانوایی در استان، حدود 1500 واحد شناسایی شده که اطلاعات کامل از کارکنان نانوایی ها دریافت و در اختیار کارخانه قرار گرفته است.

این مسئول بیان کرد: تمامی زیرساخت ها و زیرساخت ها ایجاد شده و به محض دریافت دستگاه های هوشمند بانک سپه از نانوایی ها، آمادگی کامل برای اجرای این طرح را در استان داریم.

تاکنون بیش از هزار نانوایی در استان شناسایی شده است

وی با اشاره به اینکه قطعا هر پروژه ای در حین اجرا با مشکلات و معضلاتی مواجه خواهد شد، گفت: در مرکز هر شهرستان ستاد پاسخگویی برای طرح ابهامات و سوالات از اتحادیه نانوایان، نانوایی ها و حتی مردم عادی ایجاد می شود. در صورت داشتن سوال در خصوص این طرح با ستاد تسهیل تماس حاصل فرمایید و پاسخ خود را دریافت نمایید.

وی با توجه به اینکه تعداد زیادی از اتباع خارجی در استان در حاشیه شهر زندگی می کنند و تعدادی از این افراد کارت بانکی ندارند، گفت: قطعا دولت برای این افراد برنامه و تدابیری در نظر خواهد گرفت.

طرح هوشمند یارانه نان تا 45 روز آینده در سراسر کشور اجرا می شود

محمد جلال مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی که به تازگی به سیستان و بلوچستان سفر کرده است، در جلسه تشریح طرح هدفمندی و ارتقای یارانه ها در هش گفت: این میزان در زنجان 90 درصد و در استان بیش از 60 درصد است. زنجان قزوین و امیدواریم طی 30 تا 45 روز آینده در سراسر کشور مطالعه آن انجام شود.

وی افزود: طرح اصلاح نان ضمن جلوگیری از مصرف غیرعادی آرد و تحویل غیر حضوری آن، کنترل و نظارت بیشتر بر مصرف و توزیع آرد و نان و همچنین حمایت و ترویج نانوایی ها با عملکرد خوب را در دستور کار قرار داده است. .

این مسئول ادامه داد: در فاز اول این طرح، نانوایی های استان به زودی به دستگاه کارتخوان هوشمند یارانه ای مجهز می شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید