آخرین خبر دستگیری زائر ایرانی در عربستان / جنایت خلیل دردمند چیست؟ + عکس

آخرین خبر دستگیری زائر ایرانی در عربستان / جنایت خلیل دردمند چیست؟  + عکس

روز جدید سخنگوی قوه قضائیه درباره دستگیری و متعاقب آزادی خلیل دردمند، زائر ایرانی دستگیر شده در عربستان توضیحاتی ارائه کرد.

ستایشی سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره پرونده خلیل دردمند، زائر ایرانی دستگیر شده در عربستان، گفت: تلاش برای آزادی حاجی در بازداشتگاه عربستان همچنان ادامه دارد. دادستان کل کشور در این خصوص اخطاریه های قانونی به وزارت امور خارجه ارسال و خواستار پیگیری و تعیین تکلیف شده است. اقدامات کنسولی برای این شهروند در حال رصد است و در این راستا نیز اقداماتی از سوی معاونت انجام شده است.

«خلیل دردمند» از مردم درچه اصفهان که در سال 1401 به همراه مادرش به حج تمتع مشرف شده بود، پس از ادای حج تمتع در روز عید غدیر خم توسط نیروهای امنیتی سعودی در مسجد الحرام دستگیر شد. را به زندانی بردند که در آن چند ایرانی وجود دارد. اما پس از 2 روز توسط نیروهای سعودی فراخوانده و به زندانی دیگری منتقل شد. گفته می شود وی متهم به «فیلمبرداری» در نزدیکی کعبه بوده و به همین دلیل برای وی پرونده تشکیل شده است.

این در حالی است که بسیاری از زائران کشورهای دیگر عکس می گرفتند و حتی نیروهای سعودی در مراسم حج از حجاج عکس می گرفتند و هیچکس جلوی آنها را نمی گرفت. لازم به ذکر است که در سال جاری تعدادی از زائران ایرانی به دلایل مختلف توسط نیروهای سعودی دستگیر و زندانی شدند که با تلاش نیروهای کنسولی و سازمان حج و زیارت آزاد شدند، اما تلاش ها برای آزادی خلیل دردمند همچنان ادامه دارد. زندان عربستان

دیدگاهتان را بنویسید