آخرین مهلت استاندار چهارمحال و بختیاری برای واگذاری زمین به نهضت ملی مسکن


ساعت: 14:31
تاریخ انتشار: 1400/12/15
کد خبر: 1813434

گلمعلی حیدری گفت: در تمامی 43 شهر استان باید زمین مورد نیاز مسکن تامین و بلافاصله در اختیار دستگاه های مسئول قرار گیرد تا عملیات اجرایی ساخت مسکن آغاز شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ گلمعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری صبح امروز در جمع شورای مسکن استان با اشاره به اینکه دولت قول داده در مدت چهار سال 4 میلیون مسکن ساخته شود، گفت: اما در سال های آینده ساخت مسکن باید دو برابر شود.

وی با بیان اینکه رونق صنعت مسکن باعث ایجاد اشتغال و رفع بخشی از مشکلات بیکاری به ویژه در چهارمحال و بختیاری می شود، افزود: سهم استان از طرح ملی مسکن مشخص و محدوده شهری آن مشخص شده است. .

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه شورای تامین مسکن باید به صورت ماهانه در استان تشکیل جلسه دهد، ادامه داد: در تمامی 43 شهر استان باید زمین مورد نیاز مسکن تامین شود.

حیدری گفت: ظرفیت شورای شهر، بخشداری، ائمه جمعه و جماعات و …. باید از آن استفاده کرد تا مردم با طرح نهضت ملی مسکن و همچنین با طرح خودمالکی آشنا و غنی شوند.

وی گفت: بافت های فرسوده در شهرها زیرساخت های شهری لازم را دارند و می توان از ظرفیت آنها برای ساخت مسکن استفاده کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه همکاری و همراهی همه شهرداران در صدور پروانه و تسریع در شروع مسکن در طرح ملی ترافیک ضروری است.

حیدری یادآور شد: بررسی مدارک متقاضیان مسکن باید تسریع شود و حداکثر ظرف مدت یک ماه صورت گیرد، در واقع این امر باید در ماه آینده توسط شورای مسکن تکمیل شود.

وی با اشاره به اینکه تشریفات واگذاری زمین باید تسریع شود، خاطرنشان کرد: از 43 شهر چهارمحال و بختیاری تنها یک شهر بالای 15 هزار نفر جمعیت دارد و راه و شهرسازی بر عهده مسکن است و مابقی کمتر از جمعیت جمعیت دارند. 18000.و ساخت خانه بر عهده بنیاد مسکن است بنابراین تا هفته آینده تمامی زمین های ارائه شده در اختیار بنیاد مسکن قرار می گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه فرمانداران نباید از ظرفیت روستاها غافل شوند، گفت: ارگان های متعددی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مسکن، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، قرارگاه امام حسن(ع) و. .. در روستاها مسئولیت ساخت مسکن را بر عهده دارند و هر سهم باید مشخص شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید