آرامش شهروندان متوقف شد درگیری های درون سازمانی/ شهرداری پناهگاه مناسبی برای پرورش سگ ندارند

زمان: 09:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۶
کد خبر: 1803456

حضور گله سگ در خیابان های کرمان سناریویی تکراری در سطح شهر است که موجب وحشت شهروندان شده و درگیری های بین سازمانی ساماندهی این معضل را به تاخیر انداخته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ معضل سگ های ولگرد در شهر کرمان بن بست بین تشکل هایی است که تشکیلاتشان به معنای واقعی کلمه باقی مانده است.

محمدرضا کمساری سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمان در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان گفت: معضل سگ های ولگرد مختص کرمان نیست و در شهرهای دیگر استان و کشور وجود دارد. خطاب.

وی افزود: از آنجایی که این حیوانات زنده هستند، نمی توان از نظر انسانی و اخلاقی آسیبی به آنها وارد کرد، اما تلاش می کنیم از راه های دیگر آنها را ساماندهی کنیم.

کمساری تصریح کرد: شهرداری کرمان با جدیت وارد این بحث شده و وظایفی را که در این زمینه بر عهده شهرداری است از جمله زنده گیری و عقیم سازی سگ ها و سپس رهاسازی سگ ها در حریم یا حریم جدیدی که در اختیار داشتند را انجام می دهد.

وی افزود: متاسفانه دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی در برنامه هایی که بر عهده داشتند از جمله تامین غذا و دارو آنطور که باید انجام نمی شد شرکت نکردند و هم اکنون شهرداری با کمک خود در حال حرکت است. حامیان.”

کمساری خاطرنشان کرد: پس از عقیم‌سازی باید قلمرو سگ‌های رهاسازی مشخص شود. وی توضیح داد: متاسفانه با وجود مکاتبه با سازمان محیط زیست پاسخ این است که طبق نظر کارشناسان امکان واگذاری این حریم به شهرداری وجود ندارد. من دریافت نکردم.

وی افزود: هفته گذشته جلسه ای در کرج با مدیرکل خدمات شهری سازمان شهرداری کل کشور داشتیم، این موضوع را مطرح کردیم، ظاهرا دو کلانشهر دیگر نیز درگیر این موضوع هستند و مشکل بین سازمان های شهرداری و محیط زیست.

کامساری اذعان داشت: در این جلسه به ما قول دادند تا دو سه ماه آینده به محیط زیست اطلاع داده شود که باید این منطقه را تعیین و در اختیار شهرداری قرار دهد اما چیزی که اکنون مشخص است سازمان محیط زیست کرمان است. همکاری نشده و پناهگاه شهرداری ظرفیت کافی برای نگهداری سگ را ندارد.

وی در خصوص بحث صادرات سگ توضیح داد: چین و سایر کشورهایی که قصد واردات سگ دارند هیچ نژادی را نمی پذیرند و این موضوع صادرات از سوی مدیرکل خدمات شهری سازمان شهرداری رد شد.

همچنین مرجان شاکری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان در پاسخ به سوالات خبرنگار ما در این زمینه توضیح داد: در این زمینه سازمان محیط زیست تنها وظیفه نظارت را بر عهده دارد و ما فقط عضو هستیم و فقط محل معمول است. مطابق با ضوابط سازمان محیط زیست ما محیط زیست را مطالعه می کنیم و وظیفه ما این نیست که مکانی برای نگهداری سگ تهیه کنیم.

او گفت: «ما مسئول زمین نیستیم. شاید منابع طبیعی باید این کار را انجام دهند زیرا در دستور کار ما نیست. دامپزشک باید نظارت کند

شاکری با بیان اینکه ابتدا باید قانون سگ های ولگرد را مطالعه کنیم، ادامه داد: ما مسئولیتی در قبال واگذاری زمین خود نداریم، افرادی که اظهار نظر می کنند که مسئولیت کار محیط زیستی را بر عهده دارند قطعا از این موضوع آگاه نیستند. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید