آرامگاه مدافع سلامت قزوینی پس از 8 ماه همچنان سنگی ندارد/ مسئولین همدیگر را مقصر می دانند

ماجرا از این قرار است که ابراهیم ملازینل از کادر پزشکی استان قزوین که در حوزه بهداشت و درمان و کرونا فعالیت می کرد، ۱۸ آذر سال گذشته به درجه شهادت نائل آمد و در مزار شهدای قزوین به خاک سپرده شد، اما پس از گذشت نزدیک به هشت ماه از شهادت. .این مدافع سلامت هنوز قبرش بدون سنگ است.

علیرغم اینکه پیکر این مدافع سلامت در یادمان شهدا به خاک سپرده شده است، توجیه معتمدین برای تاخیر در نصب سنگ مزار این است که شهادت وی هنوز تایید نشده است!

36af0406 ec06 4b19 b291 9bd6ea30965b خبر خاکستری

انفعال نهادهای نگهبانی نسبت به شهید ملاذینل باعث شده این شهید سلامت در مظلومیت زندگی کند و در مواجهه با قبری که فقط پرچم آن را پوشانده است، ذهن هر زائر و شهروندی که به زیارت قبور شهدای قزوین می رود پر شود. با سوالات زیادی انجام داده است; این وضعیت ما را بر آن داشت تا بررسی موضوع را توسط دانشگاه علوم پزشکی و بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین به عنوان متولی امر ادامه دهیم.

محمدحسن ارداقیان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین در تشریح علت عدم قرار دادن سنگ مزار شهید ملاذینل اظهار داشت: این موضوع باید از سوی بنیاد شهید پیگیری شود.


مدارک مربوط به پرونده شهید ملاذینل به بنیاد شهید ارسال شده است

وی می گوید: اسناد و مدارک مربوط به علت فوت و محل خدمت مرحوم ملازینل را به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ارسال کرده ایم اما کمیسیون مشترک وزارت بهداشت، بنیاد شهید و علوم پزشکی در تهران باید در مورد احراز هویت نظر بدهد. هنوز اجرایی نشده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: اینکه مرحوم ملازیل شهید است یا نه، باید در کمیسیون مشترک تهران اعلام شود و این موضوع ربطی به دانشگاه علوم پزشکی قزوین ندارد.

غلامرضا هخت پور مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین اظهار کرد: برای احراز هویت شهدای مدافع سلامت باید مراحلی را مانند سایر شهدا طی کرد.

وی افزود: در ایام کرونا تعدادی از شهدای استان در بخش درمان به شهادت رسیدند که هنوز پرونده آنها قطعی نشده است که خانم عدالتی یکی از این شهداست.


فعالیت در پرونده مرحوم ملازینل در قزوین صورت گرفت

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین می گوید: در ساختار اداری تا زمانی که پرونده متوفی تایید نشود نمی توانیم نسبت به ساخت سنگ قبر اقدام کنیم. مرحوم ابراهیم ملازنیل یکی از متوفیانی بود که هنوز پرونده و شهادتش از نظر قانونی تایید نشده و فعلاً نمی توانیم سنگ قبری برای ایشان تهیه کنیم.

حهات پور ادامه می دهد: فعالیت های مربوط به پرونده مرحوم ملازینل در استان قزوین صورت گرفت و پرونده ایشان به عنوان شهید در زمان دکتر نامدار رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی قزوین و یاری رئیس برنامه به امضا رسید. – سازمان بودجه اما هنوز در چرخه بنیاد شهید کشور قرار نگرفته و در وزارت بهداشت مستقر است.

وی یادآور می شود: به محض تایید پرونده شهید بزرگوار ملازینل در وزارت بهداشت، اقدامات لازم از جمله ساخت قبر در مدت یک هفته انجام می شود.


پرونده سه شهید در قزوین تایید شد

این مسئول با اذعان به اینکه دانشگاه علوم پزشکی محور فعالیت شهدای حافظ سلامت است، تصریح کرد: فعالیت های مربوط به پرونده همه شهدای حافظ سلامت استان در حوزه سلامت انجام شد. بنیاد شهید و تا به امروز تنها سه مورد از شهدای خدمت به نام های حسن میانه ساز، مریم شرفخواه و شهید جلیلوند (در استان مرکزی) را تایید کرده است.

d7aa8798 4d20 4461 b273 1ba6dde0a769 خبر خاکستری



خهات پور در پاسخ به این سوال که چرا برخی از شهدا با وجود نامشخص بودن پرونده آنها در قبرستان دفن شده اند، گفت: تا رسیدگی به پرونده آنها این وضعیت موقتی است. طبق قانون و مقررات بخش قابل توجهی از فعالیت ها باید توسط وزارت بهداشت انجام شود.

وی بیان کرد: از دیدگاه ما در بنیاد شهید، هیچ تفاوتی بین شهدای سلامت و سایر ایثارگران در ارائه خدمات وجود ندارد و در مرحله اول باید شهادت فرد تایید شود و ملاک احراز هویت شهدای سلامت است. تاییدیه دانشگاه علوم پزشکی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین می گوید: برای احراز هویت شهدای حافظ سلامت، در مرحله اول مدارک اولیه از دانشگاه علوم پزشکی جمع آوری می شود. سپس جلسه مشترکی بین برنامه و بودجه، بنیاد شهید و علوم پزشکی در سطح کشور برگزار و پس از تصویب نهایی به بنیاد شهید ارجاع خواهد شد.

خهات پور یادآور می شود: هم اکنون 230 هزار شهید در کشور ثبت شده است که شامل شهدای انقلاب، حفاظت مقدس، مدافعان حرم و میهن، ترور و شهدای حافظ سلامت است.

وی در خاتمه تصریح کرد: بنیاد شهید در حوزه های مسکن، درمان، عمومی و آموزش عالی بر اساس احکام قانونی انواع خدمات را به ایثارگران و خانواده معظم شهدا ارائه می کند.

به گزارش صبح قزوین ، با توجه به اینکه در همان ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، مقام معظم رهبری با پیشنهاد وزیر بهداشت، کادر پزشکی، درمانی، بهداشتی و خدماتی جان خود را در این حادثه از دست دادند. خط اول خدمت به بیماران کرونا را باید شهید دانست. مسلماً موافقت کردند که لازم است مسئولان و متولیان امر برای تشکیل پرونده این شهدا تلاش بیشتری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید