آزادگان در برابر دشمن سر تعظیم فرود نیاورد و شجاعانه در مقابل آنها ایستاد


ساعت: 10:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890521

آرزومندی از رزمندگان دفاع مقدس گفت: آزادگان در برابر دشمن تعظیم نکردند و شجاعانه در مقابل آنها ایستادند. عزت انقلاب اسلامی مدیون خون شهدا و ایستادگی آزادگان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; 5 مرداد هر سال مصادف است با سالگرد بازگشت اسرا به ایران، بازگشت به آغوش میهن پس از سال ها رنج در اسارت.

رزمندگان دفاع مقدس در دوران اسارت با تمسک به قرآن و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و با الهام از رهنمودهای امام راحل با تحمل شکنجه های سخت، مفهوم آزادی را عینیت بخشیدند. .

محمد آرزومندی یکی از آزادگان دوران هشت سال دفاع مقدس که ده ماه از عمر خود را در زندان های بعثی سپری کرد در گفتگو با فراخان خبر گفت: 20 ساله بودم که به عنوان سرباز سپاه به مهران اعزام شدم. لشکر 16 زرهی قزوین و در دشت مهران در عملیات به اسارت دشمن بعثی درآمدم.

ارزمندی گفت: در مسیر قرارگاه عراق یکی از همرزمانم به شدت مجروح شد و به دلیل درد از من خواست که پایم را روی پایش بگذارم.

این مدافع مقدس گفت: به قرارگاه عراق که رسیدیم یکی از سربازان عراقی پای رزمنده را با تیغ قطع کرد.

وی ادامه داد: این پای قطع شده در میان اسرا افتاد و این آغاز شکنجه های دشمن بعثی که دانشجو یا پاسدار در بین ما بود، از جمله شکنجه های شدید بود.

آرزومندی بیان کرد: بعثی ها علاوه بر شکنجه ها، اگر متوجه می شدند که فردی از ما نگهبانی می کند، به شدت شکنجه می شدند و بسیاری از دوستان ما در اسارت طعم شهادت را چشیدند.

وی با بیان اینکه اسارت حکایت استقامت و مقاومت است گفت: داستان اسرا در قلب عراق حکایت صبر زینبی در برابر شکنجه های وحشیانه فرماندهان بعثی است.

دفاع مقدس افزود: در دوران اسارت حتی اجازه نداشتیم برای سید و سالار شهیدان عزاداری کنیم، بعثی ها عزاداری برای اهل بیت (علیهم السلام) به ویژه سیدالشهدا (ع) را حرام کرده بودند.

آرزومندی تصریح کرد: این ممنوعیت برای زندانیان بسیار گران تمام شد چرا که من را برای دو روز عزاداری و شکنجه به زندان ابوقریب بردند.

این رزمنده دفاع مقدس ادامه داد: اسارت در کنار شکنجه هدیه خداوند برای خودسازی، رشد معنوی و اخلاقی بود.

وی بابیان اینکه از راهی که رفتیم منحرف نشدیم، گفت: شب آخر اردو را به خوبی به یاد دارم همه بچه ها گوشه ای نشستند و گریه کردند.

ارزمندی با اشاره به استقبال گسترده مردم در بازگشت اسرا، افزود: وقتی به روستا رسیدم موج مردم دست در دست هم روی شانه هایشان مرا به خانه برد.

این رزمنده دفاع مقدس گفت: آزادگان در برابر دشمن سر تعظیم فرود نیاوردند و شجاعانه در مقابل آنها ایستادند. عزت انقلاب اسلامی مدیون خون شهدا و ایستادگی آزادگان است.

وی خاطرنشان کرد: باید ارزش ها و آرمان ها را به خوبی تبیین کنیم تا نسل های بعدی انقلاب را از هجمه همه جانبه دشمنان مصون بداریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید