آنها می خواهند ماشین وارد کنند تا در برابر غرور تعظیم کنند

آنها می خواهند ماشین وارد کنند تا در برابر غرور تعظیم کنند

روز جدید وی ادامه داد: «مدت شما در وزارت، اولاً به خودتان و مردم آسیب‌های جبران‌ناپذیری وارد می‌کند! اینها اظهارات نماینده ای است که پیش از این خواستار استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت در دولت ابراهیم رئیسی شده بود. استیضاحی که تا تریبون رئیس مجلس می رود، اما به یکباره چند کیلومتر به عقب برمی گردد!اما اکنون بحث واردات خودرو دوباره مطرح شده است؛ استیضاحی که تا پایان تریبون رئیس مجلس می رود. وارداتی که وزیر دولت ریاست جمهوری برای آن دستوری تهیه کرده است. مصوبه ای که در صورت اجرای آن به گفته لطف الله سیاهکلی «مردم گاری خودمان را به خودروهای وارداتی ترجیح می دهند!»

در این رابطه؛ لطف الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی گفت: استیضاح فاطمی امین در آنجا بود و تعداد افرادی که به استیضاح وی رای دادند بیش از حد نصاب بود و باید این استیضاح در صحن مجلس اعلام می شد. .

رئیس گفت چون وزارت صمت بزرگ است به همین دلیل فاطمی امین آن را خوب مدیریت نمی کند!

سیاهکالی درباره توجیه دولت برای ناکارآمدی وزیر صامت گفت: دولت و قبل از آن مجلس به این نتیجه رسیده اند که برخی وزارتخانه ها آنقدر بزرگ هستند که وزرا نمی توانند آنها را مدیریت کنند! آقای رئیسی به ما گفت از آنجایی که این وزارتخانه دو قسمتی می شود، فعلا دلیلی برای استیضاح آقای فاطمی امین وجود ندارد!این نماینده مجلس افزود: به این دلیل است که این وزارتخانه الان بزرگ است و آقای فاطمی امین نمی تواند. این کار را به تنهایی انجام دهید، بنابراین باید منتظر بمانیم تا او به دو نیم شود و در این صورت، اگر عملکرد او هنوز قابل قبول نباشد، می توانیم درباره استیضاح صحبت کنیم.

اگر اصرار بر استیضاح فاطمی امین داشته باشیم، تلقی می شود که از روی علاقه شخصی صحبت می کنیم!
سیاهکلی تصریح کرد: پس از شنیدن این اظهارات رئیس جمهور متوجه منطقی بودن سخنان وی شدیم به همین دلیل در کنار استیضاح وی قرار گرفتیم. قصد ما از استیضاح آقای فاطمی امین این بود که به دولت بفهمانیم آنجا اداره نمی شود! بنابراین وقتی متوجه شدیم دولت منظور ما را فهمیده است، استیضاح را کنار گذاشتیم، زیرا اگر ادامه می دادیم این استیضاح رنگ خودخواهی و هدف شخصی به خود می گرفت.
نماینده مردم قزوین در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: اکنون دولت در حال بررسی تشکیل دو وزارتخانه است که یکی وزارت صنعت، معدن و تجارت و دیگری وزارت بازرگانی است!

به فاطمی امین گفتم با نوشتن آیین نامه مدعی وزارت هم هستی
یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی در خصوص آیین نامه تدوین شده توسط فاطمی امین به سایت دیده بان ایران گفت: مصوبه ای در مورد خودرو تصویب کرده ایم که یکی از بندهای آن واردات خودرو است. طبق شنیده ها این آیین نامه هیچ کمکی به ملت ایران نمی کند! من به آقای وزیر گفتم که باید آئین نامه تهیه کنید، این چه وضعی است که آئین نامه بنویسید و بعد ادعای وزارت دارید؟!

دولت قصد دارد خودروهای زیر 10 هزار دلار وارد کند! / ماشین زیر 10 هزار دلار دیگر ماشین نیست قورباغه است!
سیاه کولی در خصوص محتوای آیین نامه تهیه شده توسط ابراهیم رئیسی وزیر کشور اظهار داشت: طبق شنیده های من حداکثر واردات خودرو 20 هزار دلار است و آقایان قصد دارند خودروهای زیر 10 هزار دلار وارد کنند! به نظر من ماشین زیر 10000 دلار دیگه ماشین نیست و قورباغه هست!

آقایون ما میخوایم برای عبادت مردم و گاری های تولید خودمون ماشین وارد کنیم!
وی خاطرنشان کرد که طبق این آیین نامه بهتر است مردم سوار بر همان گاری های ما شوند! وی گفت: ما عادت نداریم که مردم خودمان خوب رانندگی کنند. یعنی مردها می خواهند ماشین هایی وارد کنند که مردم به غرور و گاری ما سر تعظیم فرود آورند!

تعرفه 30 درصدی برای خودروهای وارداتی زیر 20 هزار دلار یعنی مردم بروند و سوار چرخ دستی های خودمان شوند!

وی ادامه داد: نکته دوم اینکه نرخ های زیر 20 هزار دلار 30 درصد است! خب مردم همون گاری های ما راه میرن و سوار میشن، چرا باید 30 درصد تعرفه بدهند؟! بنابراین هدف ما از واردات خودرو باید تنظیم بازار باشد نه خودخواهی!

می خواهند ماشین 20 هزار دلاری را به مردم 40 هزار دلار بفروشند! / نه مردم را می شناسند و نه بازار را!
سیاه کهلی مدعی فروش خودروی 20 هزار دلاری 40 هزار دلاری به مردم توسط دولت رئیس جمهور شد: آقایان قصد دارند خودروی 20 هزار دلاری را به قیمت 40 هزار دلار به مردم بفروشند! اگر آنچه من شنیده ام درست باشد، باید بیشتر از این حرف ها در اصل حکومت وزارت صمت شک کنیم. این آقایان بازار و مردم را نمی شناسند!

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم ادامه داد: به خدا خودرو کالای لوکس نیست، خودرو کالای ضروری و حیاتی خانگی است! ما باید به مردم ماشینی بدهیم که به آنها امنیت و رفاه بدهد نه اینکه جانشان را بگیرد! آنچه در این آیین نامه واردات خودرو شنیده ام دقیقا خلاف نیاز مردم و توصیه های من است.
این نماینده مجلس درباره پایان واردات خودروهای روسی به دیده بان ایران گفت: از واردات خودرو روسی چیزی نشنیده ام!

دیدگاهتان را بنویسید