آزادی 4 زندانی بدهکار توسط بسیج حقوقدانان قم


ساعت: 16:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۵
کد خبر: 1903941

کاظمی با بیان اینکه از آغاز اجرای طرح احرار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد تاکنون 67 زندانی در قم آزاد شده اند، گفت: در 6 ماهه نخست امسال 18 نفر از زندانیان قم آزاد شدند که 4 نفر از آنها زن بودند. بدهی مالی، از جمله یک زن 70 ساله. سالها بدهی مالی که آزاد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ حسین کاظمی مسئول بسیج وکلای سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) استان قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا گفت: بسیج وکلای استان قم دارای 12 گروه جهادی تخصصی است. گروه های جهادی بسیج وکلا در قالب رزمایش امداد دینی تاکنون در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و بازگشت آنان به آغوش خانواده اقدامات قابل توجهی انجام داده اند.
وی افزود: از ابتدای اجرای طرح آزادی زندانیان جرائم غیرعمد تاکنون 67 زندانی در قم و در 6 ماهه امسال 18 نفر آزاد شدند که 4 نفر از آنها زن بدهکار بودند.

کاظمی در پاسخ به این سوال که بسیج حقوقدانان چه توصیه هایی داشتند؟ وی تصریح کرد: توصیه‌های بسیج حقوقدانان دارای بخش‌های مختلفی است که از آن جمله می‌توان به توصیه‌های کارشناسان مراجعه حضوری به مراجعین در دفتر بسیج حقوقدانان قم و همچنین ارائه خدمات حقوقی، کیفری، خانوادگی، فرزندان و… اشاره کرد. .. مشاوره از کارشناسان جهادی سازمان بسیج حقوقدانان در میز مشاوره و خدمتی که تقریبا هر ماه حداقل ماهی یک بار در مصلی قدس برگزار می شود.

رئیس بسیج حقوق دانان استان قم خاطرنشان کرد: در مناسبت های مختلف از جمله هفته قوه قضائیه، هفته دفاع مقدس، ایام محرم، دهه ولایات، دهه بعثت، هفته بسیج و دهه مبارک فجر و سایر مناسبت ها دفاتر مشاوره و خدمات بسیج وکلا در قم با مشاوره از کارشناسان حقوقی اعم از وکلا و کارشناسان جهادی در قم و پردیسان مستقر هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کارشناسان جهادی بسیج حقوقدانان قم در ادارات و مناطقی که دسترسی به وکیل و مشاور حقوقی وجود ندارد نیز حضور پیدا می کنند؟ فرمود: قطعاً; ما برای هر مسجد طرحی به نام پروژه وکیل ترتیب می دهیم که در آن پایگاه ها و حوزه ها و مساجد بسیجی که نیاز به حضور مشاوران حقوقی دارند با وکلای بسیجی قم ارتباط برقرار می کنند و کارشناسان حقوقی سازمان را معرفی می کنیم و در روز مشخصی مستقر می شوند. محل درخواستی، با ارائه مشاوره حقوقی به آنها در روستاهای همجوار متقاضی، طرح قابل اجرا می باشد.

کاظمی ادامه داد: تعدادی از افراد نیازمند به وکیل که توانایی پرداخت حق الوکاله یا بدهی خود را نداشتند، توسط خیرین وکلای این سازمان از جمله مادری 70 ساله در آدریبهست در سال جاری که در زندان به سر می برد کمک شده اند. به دلیل بدهی های مالی و ناتوانی در پرداخت بدهی خود، با کمک خیرین کانون بسیج وکلای دادگستری قم و مساعدت ستاد استان دیه و گلریزانی که در ماه مبارک رمضان برگزار شد، آزاد شدند. همچنین مورد مشابهی را در خرداد داشتیم که با تلاش خیرین وکلا آزاد شدند.

نماینده بسیج حقوقدانان قم در پایان افزود: از دیگر برنامه های سازمان، ارائه خدمات مشاوره حقوقی رایگان به زندانیان نیازمند از جمله برنامه های تعاملی این سازمان با اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی استان است.

دیدگاهتان را بنویسید