آزمون استخدامی از امروز آغاز می شود

آزمون استخدامی از امروز آغاز می شود

در روزهای پنجشنبه و جمعه (16 و 17 اردیبهشت 1401) نهمین آزمون انتصاب دستگاه های اجرایی در مشاغل مرتبط با وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود و بالغ بر 500 هزار نفر در این آزمون شرکت می کنند.

به گفته رئیس وقت مرکز منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش، سهمیه اختصاص یافته از سوی سازمان اداری و استخدامی برای تامین نیروی کار بر اساس ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان؛ یعنی انجام آزمون استخدامی در سال 1400 25000 می باشد. از سال 1399 حدود 9800 سهمیه باقی مانده است که حدود 34 هزار و 800 سهمیه خواهد بود.

از جمله شرایط ویژه کار در وزارت آموزش و پرورش می توان به دوره آموزشی یک ساله داوطلبان با رعایت شرایط و ضوابط زیر اشاره کرد:

با توجه به مجوز سازمان اداری و استخدامی کشور از تاریخ 1400/02/19 و مفاد ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، پذیرفته شدگان استخدام پیمانی در مشاغل آموزشی باید دوره آموزشی یک ساله را طی کنند. این دوره شامل مجموعه ای از دوره های آموزشی، تخصصی و کارآموزی (نظری، مهارتی) است که برای فارغ التحصیلان رشته های مختلف تحصیلی و حوزوی که در آزمون های کار در آموزش و پرورش طبق آیین نامه خود شرکت می کنند، در محل تدریس دانشگاه فرهنگیان برگزار می شود. تدریس، مسائل آموزشی آموزش، مشاوره، بهداشت و درمان) و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (کارآموزی) بدون دریافت حقوق و مزایا و صدور حکم کار منوط به موفقیت در دوره می باشد.

– مهارت دانش آموزانی که از شرکت در آزمون در کلاس درس خودداری می کنند، لغو فرآیند جذب تلقی شده و مشمول شهریه و خسارت خواهد بود.

– بخشی از هزینه های برگزاری دوره آموزشی یک ساله (خدمات آموزشی و اجتماعی) بر عهده متقاضی خواهد بود و در صورت استنکاف هر یک از داوطلبان از ادامه آموزش و کار در طول دوره آموزشی یک ساله، وزارت آموزش و پرورش می تواند. تعیین محاسبه و اخذ هزینه های مربوطه.

– شرایط، ضوابط و نحوه ثبت نام دوره یک ساله پس از قبولی نهایی و تایید صلاحیت عمومی توسط دانشگاه های مجری دوره یک ساله (دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی) اعلام خواهد شد. با انتخاب رعایت قوانین و مقررات اعلام شده توسط دانشگاه مجری دوره الزامی می باشد.

– پذیرفته شدگان نهایی دوره های کاردانش هنرآموزی برای اطلاع از نحوه ثبت نام و شرکت در دوره آموزشی یک ساله باید به پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به نشانی www.Sru.ac.ir و پذیرفته شدگان نهایی رشته های معلمی، مراقبین سلامت، مشاوران و مربیان مسائل آموزشی نیز می توانند این موضوع را از طریق پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه فرهنگیان به نشانی www.cfu.ac.ir پیگیری کنند.

– مدت یکسال تحصیل جزء سنوات خدمت محسوب نمی شود و صرفاً شرط کار پیمانی در آموزش و پرورش می باشد. گواهی پایان دوره تحصیلی برای ادامه تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی معتبر نمی باشد.

– محل تحصیل دوره یکساله بر اساس کار محل پس از اعلام نتایج نهایی تعیین خواهد شد.

-تغییر محل تحصیل فقط در صورت وجود شغل از نظر جنسیت از طریق دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته می شود.

کارآموزان در هنگام ثبت نام در مراکز آموزشی یک ساله موظف به ارائه گواهی روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و گواهینامه ICDL می باشند، در غیر این صورت باید قبل از پایان دوره آموزشی یک ساله نسبت به ارائه این مدارک اقدام نمایند. .

– دانشگاه های برگزار کننده دوره آموزشی مسئولیتی در قبال اسکان و غذای دانشجویان ندارند و در صورت وجود شرایط و تقاضای مردم امکان ارائه خدمات با قیمت متناسب وجود خواهد داشت.

– پذیرفته شدگان شاغل در موسسات آموزشی عشایری پس از گذراندن دوره آموزشی یکساله با موفقیت به منظور تعیین محل خدمت به اداره کل آموزش و پرورش استان متبوع منصوب می شوند.

– متقاضیان دوره های کار آموزی (کاردستی های کارشناسی ارشد) باید دارای مدرک فوق لیسانس یا در صورت داشتن مدرک فوق لیسانس دارای مدرک دیپلم حرفه ای باشند.

به استناد مصوبه 965 جلسه مورخ 1388/04/17 شورای آموزش عالی و همچنین تبصره 4 نفر از اعضاء «نحوه جذب نیروی انسانی در مشاغل آموزشی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش» مصوب جلسه 833. 1389/8/27 انقلاب فرهنگی، هرگونه انتخاب و استخدام مشاغل آموزشی و پرورشی در آموزش و پرورش، بر اساس نیاز به خدمات بوم «که در استان انجام می‌شود» خواهد بود تا پس از طی مراحل جذب نیرو (فرد قبولی) برای خروج از خط خدمت استانی خاتمه رابطه استخدامی تلقی می شود و حفظ نظم برای خط استان خواهد بود.

فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم (سابق)، دانشگاه فرهنگیان و فارغ التحصیلان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی که متعهد به خدمت در وزارت آموزش و پرورش هستند، امکان ثبت نام در آزمون استخدامی را ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید