آستین فرمان استقرار سامانه‌های موشکی ضدهوایی پاتریوت را در خاورمیانه صادر کرد

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا دستور استقرار یک باتری از سامانه‌های دفاع موشکی تاد و سامانه‌های موشکی ضدهوایی پاتریوت در خاورمیانه را صادر کرد.


به گزارش خبرگزاری موج از تاس به نقل از پنتاگون ، آستین خاطرنشان کرد که پس از مشورت با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، تصمیمی برای “تقویت موقعیت وزارت دفاع [ایالات متحده] در منطقه” گرفته شد.

وی در عین حال یادآور شد که آمریکا پیش از این ناو هواپیمابر یواس‌اس جرالد آر فورد را با ۵ کشتی اسکورت و همچنین ناو هواپیمابر یو‌اس‌اس دوایت دی آیزنهاور را با ۳ کشتی اسکورت،0 به خاورمیانه اعزام کرده بود.

وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «من همچنین دستور استقرار یک باتری تاد و گردان‌های پاتریوت اضافی در منطقه را برای تقویت حفاظت از نیروهای آمریکایی صادر کرده‌ام».

او همچنین گفت که دستور آماده‌سازی برای استقرار نیروهای اضافی را برای “افزایش آمادگی و توانایی پاسخگویی سریع در صورت لزوم” داده است.

آستین ادامه داد که این اقدامات به‌عنوان بخشی از “برنامه‌ریزی اضطراری” انجام می‌شود و استقرار نیروهای اضافی ایالات متحده “به بازدارندگی، حفاظت از نیروهای آمریکایی در منطقه را تقویت و به دفاع از اسرائیل کمک می‌کند.

رئیس پنتاگون در بیانیه‌ای گفت: «من به بررسی الزامات استقرار نیروهای خود در منطقه و ارزیابی نیاز به استقرار نیروهای اضافی، ادامه خواهم داد.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید