آسیب پذیری های امنیتی را نمی توان با اینترنت ملی و شبکه ملی اطلاعات برطرف کرد

آسیب پذیری های امنیتی را نمی توان با اینترنت ملی و شبکه ملی اطلاعات برطرف کرد

روز جدید نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به طرح اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: نظارت نیازمند چارچوب علمی است. سود بود یا ضرر؟ نماینده آزاد است طبق قانون اساسی صحبت کند حالا ممکن است عده ای دوست نداشته باشند دهان نماینده را ببندند.

«مسعود پزشکیان» نماینده مردم تبریز در مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، درباره سفرهای استانی رئیس جمهور گفت: خوب است مردم بدانند که مسئولان در کنارشان هستند. اما انتقاداتی مبنی بر اینکه برخی مدیران هنوز تغییر نکرده اند و به آنها گفته می شود که این کار را انجام دهید یا نه، وجود داشت که این مدیر اعلام کرد که مشخص نیست یک ماه دیگر در سمت خود باقی می ماند یا خیر. کار نمی کند. تکلیف مدیران باید هر چه زودتر مشخص شود.

وی با اشاره به مشکلات استان ها گفت: مشکلات استان ها مشخص است، نیازی به نگاه و پرسش از مردم نیست، بی آبی، بیکاری و تعطیلی کارخانه ها درد مشترک همه استان هاست، نیاز به برنامه داریم. “برای یافتن مشکلات و حل مشکلات. هر کجا برویم مشکل کار، تورم و بیکاری هست، اما این مشکلات باید حل شود. در جلسات باید راه حلی برای مشکل ارائه شود. دولت باید با شخصیت ها و چهره های علمی و متخصص و به ویژه افراد شایسته دیدار کند و از آنها راهکار بخواهد. هیچ وعده ای نباید داده شود که عملی نشود زیرا دولت متضرر می شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس درباره «کار دولت در این 100 روز» گفت: قضاوت درباره عملکرد دولت هنوز زود است. تصمیمات سیاسی و اجتماعی بعد از یک سال، دو و سه سال ظاهر می شود. اتفاقات کنونی کشور نتیجه تصمیمات دولت قبل یا این دولت نیست، ما از اول انقلاب تصمیماتی گرفته ایم که الان هزینه آن را می دهیم، نتیجه آن را می گیریم.

وی در این باره ادامه داد: آیه قرآن هم اشاره می کند که بروید دنبال «قول سیروا فی الأرض» قرآن پر از این حرف هاست، ببینید کدام طرف این طوری عمل کرد که ما این کار را کردیم. هیچ کشوری با بستن مرزها و اتکا به خود حداقل در تاریخ نمی تواند پیشرفت کند.

پزشکان خاطرنشان کردند: با مراجعه به اینترنت ملی و شبکه ملی اطلاعات نمی توان آسیب های امنیتی را برطرف کرد. “در سراسر جهان، حتی در ایالات متحده و اسرائیل، نقاط ضعف وجود دارد. همیشه روزنه هایی برای نفوذ وجود دارد. شما می توانید این حفره ها را ببینید و تهاجم را متوقف کنید وگرنه مشکلات به قوت خود باقی خواهند ماند. آنها در را باز کردند و نیازی به این نبود. اگر نیروها درست آموزش نبینند و ساختار مدیریتی درستی نداشته باشند با افراد تاثیرگذار زیادی روبرو می شویم.اینترنت را نمی توان درونی کرد، ما باید با دنیا ارتباط برقرار کنیم تا با دنیا ارتباط برقرار کنیم، کشور ما چنین چیزی ندارد. قدرت، تجهیزات و تکنولوژی بسیار.

یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به طرح اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان، افزود: این طرح با هدف ایجاد محدودیت برای نمایندگان انجام شد. چاقو هرگز دسته خود را نمی برد. قدرت دادن به جنبشی که بر سرنوشت رای جامعه تاثیر بگذارد از نظر علمی صحیح نیست. نظارت یک چارچوب علمی می خواهد، چه گروهی بخواهد تشخیص دهد که حرف من شرعی است یا نه، آیا این مجتهدین اصلاً تشخیص می دهند که آن کلمه مفید بوده یا مضر؟ نماینده آزاد است طبق قانون اساسی حرف بزند حالا ممکن است عده ای دوست نداشته باشند دهان نماینده را ببندند.

دیدگاهتان را بنویسید