سازمان حفاظت غیرعامل به 70 دستگاه حاضر در آموزش سایبری هشدار داد: هر حادثه آسیب پذیری اعلام شده را از طریق مراجع قانونی رصد خواهیم کرد.

سازمان حفاظت غیرعامل به 70 دستگاه حاضر در آموزش سایبری هشدار داد: هر حادثه آسیب پذیری اعلام شده را از طریق مراجع قانونی رصد خواهیم کرد.

روز جدید : این سازمان با هماهنگی مرکز ملی در سال جاری تاکنون بالغ بر 70 مانور سایبری در زیرساخت های حیاتی کشور انجام داده است که نتایج آن برای رفع آسیب پذیری ها به مرکز ملی و کارکنان زیرساخت گزارش شده است.

سازمان پدافند غیرعامل کشور در خصوص حمله سایبری روز گذشته به شرکت توزیع سوخت کشور اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش ایسنا، متن این پیام به شرح زیر است:

اگر مدیران کشور اهمیت موضوع پدافند غیرعامل را درک نکنند و پدافند غیرعامل به درستی توسعه نیابد، کشور در معرض تهدیدات بعضا جبران ناپذیری قرار خواهد گرفت./ مقام معظم رهبری (6 آبان 1395)

به طور کلی، امنیت، ایمنی و امنیت در فضای سایبری نسبی است و با افزایش سایبری زیرساخت ها و دارایی ها، احتمال اختلال در خدمات به دلیل حوادث سایبری افزایش می یابد. امروزه ظهور حوادث سایبری در کشورهای پیشرفته به دلایل مختلف به یک واقعیت اجتناب ناپذیر و یک چالش جهانی تبدیل شده است.

در این شرایط، سازمان پدافند غیرعامل کشور از سوی مرکز ملی فضای مجازی ملزم به انجام مانور زیرساختی برای آزمون پایداری خدمات است.

بر این اساس، این سازمان طی سال جاری با هماهنگی مرکز ملی بالغ بر 70 مورد مزاحمت سایبری در زیرساخت های حیاتی کشور انجام داده است که نتایج آن برای رفع آسیب پذیری ها به مرکز ملی و کارکنان زیرساخت گزارش شده است.

در حوزه زیرساخت های انرژی، پدافند غیرعامل تاکنون دو رزمایش در حوزه وزارت نفت و شرکت های تابعه آن از جمله شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی انجام داده و نتایج آن از جمله آسیب پذیری های عمده را به مسئولان اعلام کرده است. برای حفظ حقوق عمومی تاب آوری ملی بارها به موضوع آسیب پذیری ها پرداخته است.

از ابتدای وقوع سانحه در سامانه هوشمند توزیع سوخت، تیم های عملیاتی قرارگاه پدافند سایبری با همکاری سایر ادارات امنیت سایبری کشور به بررسی علل تداخل سایبری و کمک به بازگرداندن سرویس پمپ بنزین ها پرداختند. که سرویس های سیستم هوشمند به تدریج به حالت اولیه خود باز می گردند.

همچنین تیم تحقیقاتی ویژه دفاع سایبری با در نظر گرفتن تمامی احتمالات مدارک پزشکی قانونی منشا اختلال سایبری را تکمیل می کند که با توجه به حساسیت و تخصصی بودن موضوع، نتایج پس از تکمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

سازمان پدافند غیرعامل کشور با هشدار مجدد به کلیه دستگاه ها و زیرساخت هایی که آموزش سایبری در آنها انجام شده است، اعلام می دارد در صورت بروز حادثه آسیب پذیری های اعلام و گزارش این سازمان، موضوع قطع خدمات انسانی و آسیب به شهرت سایبری کشور، وی را از طریق مراجع قانونی تحت پیگرد قانونی قرار خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید