آشالازی باعث می شود بیماران در بلع غذا/سیگار و چای داغ مشکل داشته باشند. 2 علت سرطان مری


ساعت: 10:03
تاریخ انتشار: 1401/09/10
کد خبر: 1914889

جواد سلیم زاده گفت: افراد مسن، سیگاری و یا افرادی که چای و غذای گرم مصرف می کنند مستعد ابتلا به سرطان مری هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد سلیم زاده فوق تخصص جراحی عمومی در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: اختلالات بلع به دو دسته عملکردی و مکانیکی تقسیم می شود.

سلیم زاده درباره علل اختلالات عملکردی افزود: این بیماری در برخی افراد زمانی که دمای غذا تغییر می کند و در ناحیه پشت قفسه سینه احساس درد می کنند، مزمن است.

وی با اشاره به اینکه آشالازی با دارو یا جراحی قابل درمان است، گفت: احساس گیرکردن چیزی در گلو به یک مشکل رایج در بین افراد تبدیل شده است.

سلیم زاده در ادامه تصریح کرد: فردی که اسید معده بالایی دارد احساس می کند چیزی در گلویش گیر کرده و با نوشیدن آب و غذا این مشکل به طور موقت برطرف می شود.

وی با اشاره به اینکه مبتلایان به علائم فوق دارای اختلالات مری یا رفلاکس هستند، گفت: این بیماران باید با انجام آندوسکوپی به طور مناسب درمان شوند.

سلیم زاده افزود: افراد مسن، سیگاری و یا افرادی که چای و غذای گرم مصرف می کنند با بروز اختلالات بلع مواجه می شوند، معتقدند غذا از مری عبور نمی کند.

وی با اشاره به اینکه علامت مذکور نشان دهنده سرطان مری است، گفت: این بیماری به صورت اختلالات اولیه خود را نشان می دهد و با پیشرفت همراه خواهد بود.

سلیم زاده گفت: سرطان قسمت فوقانی یا تحتانی مری را درگیر می کند و مبتلایان باید در اسرع وقت به پزشک متخصص گوارش مراجعه کرده و خود درمانی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید