آغاز روند تامین امنیت زائران ایرانی توسط نیروهای حشدالشعبی


ساعت: 20:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۱۱
کد خبر: 1894554

منابع عراقی اعلام کردند که نیروهای سازمان حشد الشعبی عراق روند تامین امنیت زائران در شرق این کشور را آغاز کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رسانه های عراقی امروز (جمعه) گزارش دادند که نیروهای سازمان بسیج مردمی عراق روند تامین امنیت زائران ایرانی را آغاز کرده اند.

در همین راستا یک منبع امنیتی به پایگاه خبری نینا گفت که گروهی از نیروهای تیپ 110 الحشد الشعبی روند تامین امنیت جاده حنقین به حمرین را آغاز کرده اند.

این منبع افزود: این اقدام بر اساس طرح امنیتی ویژه اربعین حسینی (ع) برای برقراری امنیت در جاده های عراق و حفاظت از زائران ایرانی ورودی به عراق از پاسگاه مرزی «المنظریه» (مرز خسروی) انجام شد. .

سازمان الحشد الشعبی نیز عصر امروز در بیانیه ای اعلام کرد که 20 هزار رزمنده این سازمان برای تامین امنیت زائران اربعین در بصره (جنوب) مستقر شده اند.

در همین راستا علا القیسی، رئیس سازمان گمرک عراق امروز (جمعه) اعلام کرد که بیش از 44 هزار زائر ایرانی از طریق مرز زرباطیه (مهران) و شلمچه وارد کشور شده اند.

به گزارش خبرنگار سایت «بغداد الیوم»، این مقام عراقی گفت: مرزهای زرباطیه، شلمچه و المنزیریه (خسروی) و فرودگاه نجف اشرف ورود زائران اربعین حسینی محسوب می شود.

وی افزود: ورود زائران هر لحظه در حال افزایش است و صدها ایرانی طی ساعات گذشته از طریق مرز المندریه وارد عراق شده اند و پیش بینی می شود تا 72 ساعت آینده هزاران نفر از این مرز وارد عراق شوند. علا القیسی همچنین گفت: پاسگاه های مرزی ظرفیت پذیرش 10 هزار زائر در روز را دارد.

چهارشنبه گذشته و پس از بسته شدن مرزهای کشور به دلیل ناآرامی های اخیر در عراق، سید روح الله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران از باز بودن تمامی مرزهای ایران و عراق برای خروج زائران از ایران به عراق خبر داد.

در پی این اطلاعیه، رسانه های عراقی گزارش دادند که عده ای از این کشور برای استقبال از زائران ایرانی به مرزها رفته اند.

دیدگاهتان را بنویسید