آغاز عملیات اجرایی، تعمیر و بازسازی محور شهداد نهبندان پس از 5 سال


ساعت: 15:07
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1843139

نماینده مردم نبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد;

نخعی گفت: پس از پیگیری های فراوان با مسئولان ذیربط در وزارت راه، راه و برنامه بودجه کشور، با دستور اکید وزیر راه و شهرسازی برای تامین اعتبار برای محور نهبندان – شهداد پس از تخریب سیل سال 97 خدای نکرده هفته آینده بازسازی این محور با حضور معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری کشور رسما آغاز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاورستان، مصطفی نهایی نماینده مردم نبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جمع خبرنگاران از دیدار با وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: شهرسازی برای تامین اعتبار برای محور نهبندان به شهداد پس از تخریب سال 97 بر اثر سیل، انشالله هفته آینده پس از پنج سال تعمیرات اجرایی و بازسازی این محور. بزرگراه کشور رسما آغاز می شود.

وی افزود: موضوع دیگری که از سوی وزیر اقتصاد، رئیس سازمان برنامه و بودجه و بانک ملی برای تخصیص 200 میلیارد تن از محور نبندان – بیرجند برای تکثیر انجام شد، مقرر شد یک فوریت در این محور صورت گیرد. در اسرع وقت جهت سیر مراحل قانونی به وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه اعلام شود.

نماینده مردم نبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع سوم تصمیم گیری درباره پرداخت تسهیلات بانک تجارت ماده 56 قانون سربیشه به درا و ماهیرود بود. که می طلبد وزارت راه و وزارت اقتصاد مشکل تفاهم را حل کنند.

نخعی بیان کرد: مقرر شد سازمان بازآفرینی کشور چندین پروژه مهم از جمله ساخت مدرسه، ساخت کارگاه اشتغال زایی، دبیرستان، بهسازی بازار قدیم نهبندان، سنگ فرش محوطه های تاریخی، پاکسازی محوطه و مرمت تعدادی از بناها را اجرا کند. اسب های نهبندان، بازسازی شبکه آبرسانی، نمای مسجد گلستان و سنگفرش کوچه عاشوراخانه و … اقدام کنند.

وی گفت: دستور روکش بخشی از جاده آسفالت سربیشه به نبندان و زاهدان از دیگر مواردی بود که از سوی وزیر نیز مطرح شد.

نماینده مردم نبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: .

نخعی افزود: نکته بعدی این بود که سازمان راهداری موظف شد نظارت دقیقی بر ساخت و پوشش راه های روستایی شهرستان های نهبندان و سربیشه داشته باشد و برنامه اجرایی خود را در اسرع وقت ارائه کند.

وی گفت: تسریع در اجرای پروژه راه آهن زاهدان – نهبندان سربیشه – بیرجند نیز از سوی شرکت راه آهن مقرر شد تا در اسرع وقت عملیات اجرایی در این مسیر آغاز شود.

نماینده مردم نبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مشکلات تعدادی از شهروندان در نبندان و سربیشه که در زمینه واگذاری زمین مشکل داشتند به وزیر منتقل و دستورات لازم برای رفع مشکلات به سازمان زمین و مسکن داده شد. مشکلات به سرعت

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید