آغاز کمپین «ایران جوان» برای کمک به فرزندآوری 10 هزار زوج جوان


ساعت: 12:26
تاریخ انتشار: 1401/08/30
کد خبر: 1912608

با همت بنیاد 15 خرداد، همراه با ستاد اجرایی فرمان امام، کمپین ملی «ایران جوان» به منظور حمایت از سیاست های جوانان جمعیت در بین زوج های جوان به ویژه دانش آموزان راه اندازی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جشن راه اندازی کمپین «ایران جوان» در حمایت از دانشجویان و زوج های دو فرزند با حضور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، معاون پشتیبانی رئیس جمهور و جمعی از مدیران ستاد اجرایی فرمان امام، مدیر عامل بنیاد 15 خرداد، جمعی از فعالان حوزه جمعیت، با حضور نمادین 100 جفت واحد در محل نمایشگاه دائمی ستاد اجرایی فرمان امام برگزار شد. دانشجویان و خانواده های دانشگاهیان.

معاون پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم با بیان اینکه امروز آغاز کمپینی برای نسل جوان و دانش آموزان و دانشجویان متاهل و دارای فرزند است، اظهار داشت: در این طرح دانش آموزان دارای اولویت را در اولویت قرار می دهیم. سه فرزند یا بیشتر اما در ابتدای طرح با حضور دختران و پسرانی که در سال 1401 صاحب فرزند شده اند این کمپین را آغاز می کنیم.
سید مصطفی سیدهاشمی افزود: طرح در این مرحله 10 هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد که از این تعداد 5 هزار نفر دانش آموز هستند.

سید هاشمی در تشریح جزئیات این مزایا گفت: ستاد اجرایی فرمان امام از طریق بنیاد 15 خرداد برای فرزند متولد شده حساب بانکی با مبلغ 2 میلیون تومان افتتاح و به والدین ارائه می کند و وام بلند مدت 15 میلیون تومان نیز به پدر کودک و بسته های حمایتی شامل پوشاک، اسباب بازی و پوشک تعلق می گیرد که در روزهای اول تولد کودک به آنها تعلق می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی دانش آموزان متاهل دارای فرزند می توانند بدون محدودیت جغرافیایی مشمول این طرح شوند، گفت: امسال 10 هزار نفر تحت پوشش این طرح هستند و برای سال آینده قطعا این اعداد بیشتر خواهد بود.

رئیس هیئت مدیره بنیاد 15 خرداد خاطرنشان کرد: امسال 200 میلیارد تومان برای اجرای این کمپین، 100 میلیارد تومان در مرحله اول برای دانش آموزان و 100 میلیارد برای سایر مشمولان در نظر گرفته ایم.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها نیز در این مراسم گفت: کمپین «ایران جوان» طرحی است که بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان امام با تأکیدات مقام معظم رهبری بر جوانان جمعیت و همسویی آن همسو کرده است. یکی از اقدامات موثر در حوزه جوانان است.

حجت الاسلام مصطفی رستمی افزود: جوانان امروز در صنف دانشگاهی ما یک موضوع راهبردی است که تراکم جمعیتی بالایی در این کلاس دارد و 2.5 میلیون نفر از بدنه علمی ما اعم از هیئت علمی و دانشجوی جوان ما در آستانه ازدواج هستند.

وی با اشاره به اهمیت اشتغال دانشجویی خاطرنشان کرد: اعضای ترکیب همسریابی آکادمیکا شامل تشکل هایی است که دست باز در حوزه اشتغال دارند که شامل برخی از گروه های بزرگ اقتصادی، وزارتخانه های آموزش عالی، وزارتخانه های اقتصاد و مرکز می شود. بانک

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با تاکید بر اینکه این طرح ادامه خواهد داشت و دوره اجرایی ندارد، گفت: در بحث ازدواج دانشجویی امسال بیست و چهارمین دوره «همراه با عشق» را داریم که از 35 سال آغاز شده است. سال ها پیش و از آنجایی که این یک امر راهبردی است، ایران جوان جدید تداوم خواهد داشت، انشاءالله می تواند در حوزه کنترل جمعیت موثر باشد.

مدیرعامل بنیاد 15 خرداد همچنین با اشاره به اعتبار 1000 میلیارد ریالی این مرحله از طرح، گفت: در مرحله اول این طرح ملی، 5 هزار زوج دانشگاهی مشمول حمایت هستند و افزود: برنامه ریزی ما به گونه ای است که با همکاری شرکای اجتماعی و خیرین. این تعداد در آینده به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

حمیدرضا علیان زادگان افزود: راه اندازی مجمع خیرین جمعیتی، ایجاد شبکه ملی تسهیلگران جمعیتی، تهیه و توزیع بسته های حمایتی با تخفیف مادران و کودکان، راه اندازی مرکز نوآوری جمعیت و خانواده، طرح های پژوهشی جمعیت و تدوین جمعیت کشوری. اطلس از جمله بیست وظیفۀ دیگر این بنیاد در منطقه جمعیتی در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است سامانه ای به آدرس www.iranejavan.nahad.ir برای استفاده از کمپین ملی ایران جوان راه اندازی شده است که زوج های دانشجو می توانند با ثبت نام در این سامانه از خدمات و حمایت های بنیاد 15 خرداد بهره مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید