آقای رئیسی چرا عصبانی هستید؟ / مذاکرات برجام را جدی بگیرید و بازی های سیاسی «FATF» را کنار بگذارید

آقای رئیسی چرا عصبانی هستید؟  / مذاکرات برجام را جدی بگیرید و بازی های سیاسی «FATF» را کنار بگذارید

مواضع اعلام شده از سوی دولتمردان و حاکمان در روزهای پایانی سال جدید نشان می دهد که آنها یا با واقعیت های جامعه آشنایی ندارند و یا تفسیر متفاوتی از آن دارند.

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود به انتقاد از عملکرد ابراهیم رئیسی پرداخت و نوشت:

خشم رئیس جمهور راضی از انتقاد کسانی که سیاست های دولت را قبول ندارند غیرمنتظره بود. آقای رئیس جمهور از یک سو نسبت به عملکرد دولتمردان اظهار نظر و نقد می کند و حتی از اساتید دانشگاه در مورد سیاست گذاری نظر می گیرد و از سوی دیگر به شدت از منتقدان سیاست های دولت گله مند است.

دولتمردان به ویژه و حاکمان به طور عام باید به متخصصان و حتی مردم این حق را بدهند که از ضعف آنها در مدیریت کشور انتقاد کنند.

در این روزهای بعد از نوروز و سال جدید، قیمت دلار دوباره افزایش یافت و مستقیماً بر ارزش پول ملی تأثیر گذاشت، به طوری که مردم می توانند با پولی که زمانی می توانستند به عنوان پیش پرداخت پرداخت کنند، خودروی ارزان قیمت بخرند. برای تنظیم هوای چرخ های ماشین شما

این مدیریت اقتصادی چگونه است که هیچکس نمی تواند حتی برای آینده زندگی اش برنامه ریزی کند؟ اما خیلی عجیب است که مردم می گویند چون قطار پیشرفت با سرعت در حال حرکت است، دشمن تلاش می کند جلوی پیشرفت کشور را بگیرد.

درست است که ما دشمن داریم و همچنین درست است که دشمن نمی خواهد مشکلات کشور حل شود و حتی از هر چه در توان دارد برای تخریب و تضعیف استفاده می کند، اما دولتمردان و حاکمان باید توجه داشته باشند که ما می گوییم بسیاری از مواقع که دشمن تنها زمانی که به هدف خود برسد، مردم دچار مشکل معیشتی می شوند، به حقوق واقعی خود در عرصه های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دست نمی یابند و بی عدالتی را با جان خود لمس می کنند. اگر این مشکلات وجود نداشته باشد و مردم شاهد اجرای عدالت در جامعه باشند، دشمن هرگز نمی تواند کار خلافی انجام دهد.

مواضع اعلام شده از سوی دولتمردان و حاکمان در روزهای پایانی سال جدید نشان می دهد که آنها یا با واقعیت های جامعه آشنایی ندارند و یا تفسیر متفاوتی از آن دارند. مردم علاوه بر نارضایتی شدید از وضعیت معیشتی، از سیاست خارجی نیز ناراضی هستند.

دیدید وقتی خبر از سرگیری روابط با عربستان در اسفندماه اعلام شد مردم چگونه استقبال کردند و خوشحال شدند؟ بدانید اگر سیاست خود را با غرب بازنگری کنید، مذاکرات برجام را با جدیت دنبال کنید و بازی‌های سیاسی پیرامون FATF را کنار بگذارید، مردم را صد برابر از تجدید روابط با عربستان سعودی خوشحال خواهید کرد.

به جریان اصلی مهاجرت نگاه کنید، به افزایش بی اعتمادی بیندیشید و روش های اعتراضی مردمی که در قالب های مختلف ظاهر می شود را به طور جدی مطالعه و مطالعه کنید تا به این نتیجه تکان دهنده برسید که وضعیت کشور خوب نیست و نباید اعتماد کرد. در مورد تجربه شکست خورده سال گذشته و اصرار بر سال های قبل خود. به یک اقلیت افراطی دل نخورید و اجازه دهید آنها برای شما تصمیم بگیرند. حکمرانی موفق به این معناست که افراد از همه اقشار زیر چتر خود باشند.

دیدگاهتان را بنویسید