آمریکا از شما محافظت نمی کند


ساعت: 10:27
تاریخ انتشار: 1401/03/08
کد خبر: 1842258

رئیس جمهور سابق آمریکا با اشاره به مخالفت برخی اعضای ناتو با افزایش بودجه گفت که در این صورت نباید از آمریکا انتظار حمایت داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، روز شنبه در یک گردهمایی در وایومینگ به حامیان خود گفت که برخلاف روسای جمهور سابق خود، صراحتاً اذعان کرد که واشنگتن به ناتو کمک نخواهد کرد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در این گردهمایی گفت که متحدان ناتو را تهدید کرده است که اگر روسیه نمی‌خواهد هزینه‌های نظامی خود را افزایش دهد در صورت درگیری، به روسیه کمک نکنند. این بدان معناست که اگر اعضای ناتو هزینه ناتو را پرداخت نکنند، نباید از آمریکا انتظار حمایت داشته باشند.

ترامپ پیشتر به کشورهای اروپایی گفت: «اشتباه می‌کنید، میلیاردها دلار بدهکار هستید». او به یکی از اعضای ناتو گفت: «بله، اگر اعضای ناتو هزینه کامل پیوستن به ائتلاف را نپردازند، از شما محافظت نخواهیم کرد».

رئیس جمهور سابق آمریکا در این نشست گفت که پس از این سخنرانی ها «از اعضای اروپایی ائتلاف نظامی ناتو پول سرازیر شد و او آنها را مجبور کرد 430 میلیارد دلار به ناتو بپردازند».

دونالد ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود نامه های تندی به آنگلا مرکل صدراعظم وقت آلمان ارسال کرد و نسبت به افزایش هزینه های ناتو هشدار داد و گفت که برلین باید بودجه عضویت در ناتو را افزایش دهد.

ترامپ می گوید ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو «بزرگترین حامی او» است.

اوایل این هفته، استولتنبرگ گفت که مفهوم استراتژیک جدید ناتو که انتظار می رود در نشست مادرید در ماه ژوئن به تصویب برسد، دیگر روسیه را به عنوان شریک استراتژیک این بلوک معرفی نمی کند. استولتنبرگ افزود که چین هنوز به عنوان یک تهدید در سند گنجانده نشده است.

مسکو بارها اعلام کرده است که ناتو اتحادی است که هدف آن رویارویی و تجاوز است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در اوایل آوریل گفت که گسترش بیشتر ائتلاف به شرق تهاجمی است و اروپا را امن تر نمی کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید