کسی که دین ندارد احساس امنیت و محافظت نمی کند


ساعت: 11:40
تاریخ انتشار: 1301/07/18
کد خبر: 1902368

این کارشناس مذهبی گفت: فردی که دین ندارد احساس امنیت و آرامش نمی کند. زیرا زندگی بدون احساس امنیت لذتی ندارد و در واقع زندگی با ترس شیرین نیست. یعنی زندگی با ترس لذتی ندارد و زیبا نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، کارشناس مذهبی درباره عواقب ترس و خوف گفت: حضرت علی (ع) می فرماید: همانا اگر در مرد قوی باشی، خصلت خوبی است که ممکن است. برای او و از دست دادنش بیامرز و از دست دادنش او را نبخش.» دلیل، نه بی دینی، زیرا جدایی دین، جدایی از امنیت است و هیچ برکت زندگی با خوف و بی دلیل، کم زندگی است و نه. هرگاه در کسی خصلت نیکی ببینم، او را تحمل می‌کنم، زیرا او آن را دارد، و از فقدان سایر صفات نیک او چشم پوشی می‌کنم، نمی‌توانم از امانت‌داری و بی دینی او چشم پوشی کنم؛ زیرا جدایی از دین، جدایی از امنیت است. و زندگی در ترس خوشایند نیست، نادانی نیز می میرد و هیچ کس با مردگان معاشرت نمی کند. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در بیان خود تأکید می کند: وقتی می بینم انسان یک حسن دارد، بدی های دیگر او را در نظر نمی گیرم و همه بدی های او را می بخشم. البته این مقدمه ای است بر دیگر سخنان حضرت علی (علیه السلام) که فرمود: بدون دو ایراد نمی بخشم; پس اگر این دو مشکل در وجود کسی باشد، هر چه که باشد، آنقدرها هم فایده ای ندارد، من به عنوان یک انسان نرمش، روی این دو مشکل خیلی سخت گیر هستم و این دو مشکل برای کسی است که دین و عقل ندارد. .بودن

این کارشناس مذهبی گفت: فردی که دین ندارد احساس امنیت و آرامش نمی کند. زیرا زندگی بدون احساس امنیت لذتی ندارد و در واقع زندگی با ترس شیرین نیست. یعنی زندگی با ترس لذتی ندارد و زیبا نیست.

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: ترس از زندگی باید با ایمان به خدا برطرف شود چرا که در این صورت خداوند مهربان به عنوان تنها قدرت هستی اراده مردم را دارد. از این رو وقتی یک بار می گوید: «لا حول و قوه الا الله الرحمن الرحمن الرحیم» در دنیا جز خدای مهربان نیست و به همین دلیل رب العالمین می گویند: حل کن. مشکلات بنده قدرت در دستان من است و زندگی در ترس خالص و زیبا نیست.

دیدگاهتان را بنویسید