آمریکا: اگر در هفته های آینده به توافق نرسیم، بازگشت به برجام غیرممکن خواهد بود

آمریکا: اگر در هفته های آینده به توافق نرسیم، بازگشت به برجام غیرممکن خواهد بود

روز جدید سخنگوی کاخ سفید در مهلت‌های کاذب اعلام کرد که اگر در هفته‌های آتی مذاکرات در وین به توافق نرسد، بازگشت آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل غیرممکن است.

سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که مذاکرات وین به یک مقطع حساس رسیده است.

المیادین نوشت که جن ساکی در عین حال برای تعیین ضرب الاجل های نادرست افزود که اگر در هفته های آینده توافقی حاصل نشود، بازگشت آمریکا به توافق هسته ای غیرممکن خواهد بود.

در همین حال، مقامات ارشد دولت آمریکا پیشتر گفته بودند که دولت بایدن معتقد است که برجام در نهایت تا پایان فوریه می تواند احیا شود.

به گزارش سی ان ان، سه مقام بلندپایه دولت آمریکا گفتند که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا معتقد است که تنها تا پایان ماه جاری برای نجات توافق هسته ای با ایران فرصت باقی مانده است.

یک مقام ارشد دولتی با اشاره به ازسرگیری مذاکرات در سطح عالی در وین گفت: این دیدار حساسی است. واقعاً در مرحله پایانی هستیم.

یک مقام دیگر گفت: هیچ چیز برای ایران هرگز خط مستقیم نیست، اما ما در حال رسیدن به لحظه تعیین کننده هستیم.

گروهی از سناتورهای آمریکایی نیز اخیرا به رئیس جمهور هشدار دادند که بدون مشورت با کنگره به هیچ توافقی با ایران نرسد.

به نظر می رسد رسانه های آمریکایی و برخی جریان های داخلی در این کشور با تمرکز بر چنین رویکردهایی سعی در نشان دادن وضعیت ایران در مذاکرات دارند.

ایالات متحده اخیراً با بازگرداندن بخشی از تحریم‌ها علیه ایران موافقت کرده است، اما ایران می‌گوید این کافی نیست و هدف اصلی مذاکرات لغو همه تحریم‌ها است. مذاکرات در وین روز سه شنبه با بازگشت هیئت های مذاکره کننده به اتریش از سر گرفته شد.

دیدگاهتان را بنویسید