آمریکا به دنبال ایجاد زیرساخت های پیشرفته دریایی و دفاع هوایی در خاورمیانه است


ساعت: 09:21
تاریخ انتشار: 1401/08/30
کد خبر: 1912549

هماهنگ کننده شورای امنیت آمریکا برای خاورمیانه و شمال آفریقا در بیانیه ای در نشست امنیتی منامه گفت که کشورش به دنبال ایجاد زیرساخت های پیشرفته دریایی و دفاع هوایی در خاورمیانه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش الخلیج آنلاین، مک گورک، هماهنگ کننده شورای امنیت آمریکا برای خاورمیانه و شمال آفریقا در بیانیه ای در نشست امنیتی منامه گفت که کشورش بر رویارویی با تهدیدات فوری در منطقه استراتژیک و غنی از انرژی متمرکز است.

وی مدعی شد که نیروهای آمریکایی با درک یک تهدید قریب الوقوع از سوی ایران، با آن مقابله کردند و از اجرای آن جلوگیری کردند.

مک گورک همچنین استدلال کرد که ایران می‌آمد تا به عربستان سعودی حمله کند و به احتمال زیاد به دلیل همکاری امنیتی گسترده بین عربستان سعودی و ایالات متحده این کار را نکرد.

این مقام آمریکایی همچنین گفت که کشورش به دنبال ایجاد زیرساخت های پیشرفته دریایی و دفاع هوایی در خاورمیانه است.

پیشتر مقامات آمریکایی و سعودی در مصاحبه با وال استریت ژورنال گفته بودند که ریاض و واشنگتن به دلیل اطلاعاتی مبنی بر آماده شدن ایران برای حمله به عربستان سعودی و عراق در آینده نزدیک در حالت آماده باش هستند.

وال استریت ژورنال مدعی است که ایران ممکن است به زودی به اهدافی در عربستان سعودی و شهر اربیل عراق حمله کند تا توجه عمومی را از اعتراضات داخلی منحرف کند.

این گزارش با بیان اینکه عربستان سعودی این اطلاعات را با مقامات آمریکایی در میان گذاشته است، مدعی است که ارتش هر دو کشور و برخی دیگر از کشورها در حالت آماده باش هستند.

در همین رابطه یکی از مقامات شورای امنیت ملی کاخ سفید به خبرنگار خبرگزاری آناتولی گفت: ما نگران تهدید ایران هستیم و از طریق کانال های نظامی و اطلاعاتی با عربستان سعودی در تماس دائم هستیم. ما از انجام هیچ اقدامی برای حفظ منافع خود و شرکای خود در منطقه تردید نخواهیم کرد.

ناصر خانانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره گزارش منتشر شده در وال استریت ژورنال مبنی بر تهدید یکی از کشورهای منطقه و اتهامات بی اساس به جمهوری اسلامی ایران در این زمینه. این نوع اخبار، اقدامات مغرضانه برخی محافل غربی و صهیونیستی به منظور ایجاد فضای منفی علیه جمهوری اسلامی ایران و از بین بردن روندهای مثبت کنونی با کشورهای منطقه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس احترام متقابل و در چارچوب اصول و قواعد بین المللی به سیاست حسن همجواری با همسایگان خود ادامه می دهد و شاهد برقراری و ارتقای ثبات و امنیت است. در منطقه به عنوان برقراری تعامل سازنده با همسایگان خود به صورت جدی ادامه خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید