آمریکا در امور داخلی ایران دخالت می کند


ساعت: 15:01
تاریخ انتشار: 28.07.1401
کد خبر: 1904697

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به دخالت آمریکا در امور داخلی ایران، تاکید کرد: واشنگتن اراده احیای برجام را از دست داده و به اقدامات ضد دولتی علیه تهران روی آورده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش الجزیره، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که آمریکا در امور داخلی ایران مداخله می کند.

بر اساس این گزارش، «ماریا زاخارووا» در نشست خبری در مسکو با اشاره به این موضوع افزود: آمریکا در حال اجرا و پرهیز از حضور جدی در مذاکرات هسته ای ایران است. ایالات متحده علاقه خود را به مذاکرات برای احیای برجام از دست داده است و می خواهد بر حمایت از فعالیت های ضد دولتی در ایران تمرکز کند.

این موضع روسیه در حالی است که «ولادیمیر پولیانسکی» معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت: آمریکا هنوز تمایل عملی برای بازگشت به اجرای برجام نشان نداده است. علاوه بر این، آنها همچنان به اعمال تحریم های یکجانبه غیرقانونی جدید علیه ایران ادامه می دهند. من می گویم که همکاران غربی ما به هر قیمتی می خواهند رژیم کیف را حفظ کنند.

وی همچنین تاکید کرد: ادعای غرب مبنی بر ارسال ادعایی پهپادهای ایرانی به روسیه، مذاکرات برای ازسرگیری برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در خصوص برنامه هسته‌ای ایران را پیچیده‌تر خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید