آمریکا عامل اصلی بحران های امنیتی در منطقه است


ساعت: 17:12
تاریخ ارسال: 1301/10/09
کد خبر: 1920854

سخنگوی وزارت خارجه چین با تاکید بر تنش ایجاد شده توسط آمریکا در منطقه شرق آسیا، گفت پکن قاطعانه برای حفاظت از حاکمیت خود عمل خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ چین از ایالات متحده خواسته است که فروش تسلیحات و تماس های نظامی با تایوان را متوقف کند و از ایجاد عوامل جدیدی که می تواند منجر به تنش در سراسر تنگه تایوان شود، جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سوالی مبنی بر تایید خبر فروش تسلیحات آمریکا به تایوان گفت: چین قاطعانه برای حفاظت از حاکمیت و حاکمیت خود عمل خواهد کرد. منافع امنیتی.” وی تاکید کرد که چین همواره با فروش تسلیحات آمریکایی به منطقه تایوان چین مخالف بوده و پکن از آمریکا می خواهد که به اصل چین واحد پایبند باشد.

وزارت امور خارجه چین نیز روز گذشته در رابطه با تنش های دریایی بین دو کشور تاکید کرد که اقدامات تحریک آمیز و خطرناک ایالات متحده همچنان عامل اصلی بحران های امنیتی دریایی است. ونبین ادامه داد: ما به اتخاذ تدابیر لازم برای حفاظت قاطعانه از حاکمیت و امنیت خود ادامه خواهیم داد.

ارتش آمریکا شب گذشته اعلام کرد که جنگنده چینی به فاصله 20 فوتی جنگنده نیروی هوایی آمریکا رسیده و برای جلوگیری از برخورد در مسیر هوایی دریای چین جنوبی، آن را مجبور به تغییر مسیر کرده است. چین قبلا گفته بود که فرستادن کشتی ها و هواپیماهای آمریکایی به دریای چین جنوبی برای صلح در منطقه خوب نیست.

لازم به ذکر است که روابط آمریکا و چین همواره پرتنش بوده است، اما سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در ماه اوت، بر خشم چین افزود. پکن این اقدام آمریکا را حمایت رسمی از جدایی تایوان و دخالت در امور داخلی آن می داند.

دیدگاهتان را بنویسید