آمریکا مانع به رسمیت شناختن ما می شود


ساعت: 17:43
تاریخ انتشار: 1301/07/30
کد خبر: 1905131

سخنگوی طالبان با بیان اینکه ما خواستار تعامل رسمی با جامعه جهانی هستیم، گفت: برخی از کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی به دلیل ملاحظاتی که با آمریکا دارند، علاقه ای به به رسمیت شناختن هیئت حاکمه افغانستان ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان گفت: غرب به ویژه ایالات متحده نمی خواهد هیئت حاکمه جدید افغانستان به رسمیت شناخته شود.

مجاهد در گفت و گو با رسانه های ترکیه افزود: برخی از کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی به دلیل نگرانی با آمریکا علاقه ای به به رسمیت شناختن امارات اسلامی ندارند.

در همین حال مجاهد از آمریکا و اروپا خواست تا با افغانستان روابط حسنه برقرار کنند.

ذبیح الله مجاهد گفت: غرب اجازه نمی دهد حکومت اسلامی به رسمیت شناخته شود و با وجود اینکه امارت اسلامی افغانستان تمام تلاش خود را می کند، متاسفانه فشارهایی وارد می شود.

پیشتر در سالگرد خروج آمریکا از افغانستان، سخنگوی طالبان گفته بود: هیئت حاکمه افغانستان خواستار تعامل رسمی با جامعه جهانی است.

مجاهد گفت: آمریکا در افغانستان شکست خورده و هزینه های سیاسی و اقتصادی سنگینی متحمل شده است و به همین دلیل ممکن است آمادگی تعامل رسمی با ما را نداشته باشند.

وی افزود: اما تعامل رسمی بین دو کشور افغانستان و آمریکا به نفع هر دو کشور و منطقه خواهد بود.

سخنگوی طالبان همچنین به سیاست خارجی این گروه اشاره کرد و گفت: سیاست امارت اسلامی تعامل با همه کشورها بر اساس احترام متقابل است و هیچکس حق نقض استقلال افغانستان را ندارد.

پس از گذشت نزدیک به یک سال، هیچ کشوری حکومت طالبان را به رسمیت نشناخت.

عدم استفاده از خاک افغانستان علیه سایر کشورها، مبارزه با تروریسم، تشکیل حکومت فراگیر و رعایت حقوق بشر از جمله شروط کشورها و سازمان های بین المللی برای به رسمیت شناختن حکومت طالبان است.

دیدگاهتان را بنویسید