آمریکا می خواهد جنگ در اوکراین را برای 3 سال دیگر ادامه دهد


ساعت: 20:02
تاریخ انتشار: 1301/09/17
کد خبر: 1916627

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که ایالات متحده قصد دارد جنگ در اوکراین را حداقل برای سه سال دیگر ادامه دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، پنجشنبه (8 دسامبر) گفت که ایالات متحده قصد دارد جنگ در اوکراین را حداقل برای سه سال دیگر ادامه دهد.

بر اساس پیام شبکه روسی «راشاتودی»، زاخارووا در جمع خبرنگاران گفت که اسنادی در رابطه با تهیه تسلیحات در اختیار دارد که نشان می دهد واشنگتن قصد دارد حداقل تا پایان سال 2025 درگیری در اوکراین را ادامه دهد.

اظهارات زاخارووا در حالی بیان شد که جفری رودوبوزیو، رئیس اتحادیه کارآفرینان، گفت که ایالات متحده از ادامه جنگ در اوکراین سود خواهد برد.

وی با بیان اینکه درگیری در اوکراین، آمریکا را در موقعیت بهتری نسبت به اروپا قرار می دهد، تصریح کرد: من مانند بسیاری از نظریه پردازان توطئه، آمریکا را برای شروع جنگ در اوکراین برای سود بردن از آن سرزنش نمی کنم. واقعیت این است که آنها از این جنگ سود می برند.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در 5 مارس برای غیرنظامی‌زدایی و خلع سلاح کی‌یف، کشورهای اروپایی به‌ویژه ایالات متحده آمریکا با فشار تحریم‌ها علیه روسیه و ارسال تسلیحات به اوکراین به ناآرامی‌ها در این کشور دامن زده‌اند. .

دیدگاهتان را بنویسید