آمریکا و اسرائیل را مسئول ترور سردار سلیمانی بدانیم

ساعت: 12:33
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797504

سفیر ایران در سازمان ملل متحد با اشاره به ترور سردار سلیمانی گفت: با توجه به پیامدهای ناگوار این اقدام تروریستی بر صلح و امنیت بین المللی، شورای امنیت باید آمریکا و رژیم اسرائیل را پاسخگو باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید تهط روانچی سفیر ایران و نماینده سازمان ملل متحد در نامه ای به رئیس شورای امنیت در دومین سالگرد ترور شهید قاسم سلیمانی گفت: با توجه به پیامدهای ناگوار این اقدام تروریستی بر صلح بین المللی و شورای امنیت باید مسئولانه عمل کند.

در نامه مجید تهت روانچی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد به رئیس کنونی شورای امنیت سازمان ملل آمده است:

این نامه مصادف است با دومین سالگرد ترور هولناک سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یگان رسمی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه در 13 آذر 1388. در بغداد سپس جمهوری آمریکا ایجاد شد، من می نویسم تا شما را از اطلاعات اخیر در مورد دخالت رژیم اسرائیل در این اقدام شوم تروریستی مطلع کنم.

سفیر ایران در سازمان ملل گفت: رئیس سابق اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در مصاحبه اخیر خود به دست داشتن این رژیم در ترور عمدی شهید سلیمانی در دوران ریاست جمهوری وی اعتراف کرد.

همانطور که بارها تاکید کرده‌ام، از جمله در نامه‌های خود به دبیرکل و رئیس شورای امنیت در تاریخ‌های 3، 7 و 29 ژانویه 2020، این جنایت بین‌المللی نقض جدی تعهدات ایالات متحده تحت قوانین بین‌المللی است و بنابراین موضوعی “تخت روانچی گفت. او بین المللی است.

سفیر ایران در سازمان ملل متحد افزود: این اقدام جنایتکارانه همچنین مسئولیت کیفری را متوجه تمامی کسانی می کند که به طور مستقیم یا غیرمستقیم در طراحی یا اجرای این اقدام تروریستی کمک یا حمایت کرده اند که نمونه بارز آن نقش حمایتی آن و رژیم اسرائیل است. در این قتل نقش دارد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت: شهید سلیمانی نقش مهمی در مبارزه با تروریسم بین المللی ایفا کرد و به همین دلیل به درستی عنوان قهرمان مبارزه با تروریسم و ​​فرمانده صلح به او اعطا شد. از این رو ترور ناجوانمردانه او هدیه و لطف بزرگی به داعش و دیگر گروه های تروریستی در منطقه بود و آنها نیز از این ترور استقبال کردند و آن را مداخله الهی به نفع خود توصیف کردند.

ته روانچی تاکید کرد: با توجه به پیامدهای ناگوار این اقدام تروریستی بر صلح و امنیت بین‌المللی، شورای امنیت باید مسئولانه عمل کند و آمریکا و رژیم اسرائیل را مسئول طراحی، حمایت و اجرای این اقدام تروریستی بداند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد گفت: نیروهای مسلح ایران بر اساس حقوق و تعهدات خود بر اساس قوانین بین‌الملل مصمم هستند تا با جدیت از شهید سلیمانی در کمک فعالانه به ملت‌ها و دولت‌های منطقه حمایت کنند. ، برای مبارزه با گروه های تروریستی تحت حمایت خارجی به نابودی کامل آنها ادامه می دهد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل در پایان نامه خود از رئیس کنونی شورای امنیت سازمان ملل خواست تا این نامه را به عنوان سند شورای امنیت منتشر کند.

مجید تهط روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: سوم ژانویه دومین سالگرد ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا با کمک رژیم اسرائیل است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با بیان اینکه این جنایت منجر به مسئولیت کیفری هر دو (آمریکا و اسرائیل) می شود، افزود: سردار سلیمانی علیرغم اندوه فراوان عاملان این جنایت، به یک الگوی بزرگ تبدیل شده است. در مبارزه با تروریسم بین المللی».

سردار حاج قاسم سلیمانی و هیأت همراهش از جمله ابومهدی المهندس صبح روز سوم ژانویه 2020 در فرودگاه بین المللی بغداد بر اثر اصابت پهپاد آمریکایی به دستور مستقیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت، به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید