نگرانی آمریکا از انتقام گیری ایران در واکنش به ترور سردار شهید سلیمانی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ واشنگتن اگزمینر گزارش می دهد که دولت جو بایدن با استناد به اظهارات یک مقام آمریکایی درباره تحریم ده ها ایرانی آمریکایی و تهدیدهای ایران علیه مقامات دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، نگران است.

بر اساس این گزارش، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به تهدیدات ایران مبنی بر انتقام از قتل سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت که دولت واشنگتن از شهروندان آمریکایی محافظت خواهد کرد.

پیش از این، مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا که نقش مهمی در ترور سردار سلیمانی داشت، از دولت بایدن خواسته بود از او و دیگر آمریکایی‌ها محافظت کند.

وحشت پمپئو در واکنش به اظهارات آیت الله رئیسی در سالگرد ترور رهبران کشته شده مقاومت بود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع آمریکایی ها سخنرانی کرد. صورت. در این جنایت هولناک که برای تمام امت اسلامی بسیار سنگین و گران تمام شد چه باید کرد؟ متجاوز و قاتل و جنایتکار اصلی رئیس جمهور وقت آمریکا باید محاکمه شود، قصاص شود و خداوند بر او حکومت کند».

واشنگتن اگزمینرز همچنین سخنان جیک سالیوان را در واکنش به مواضع سردار کاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و آیت الله رئیسی رئیس جمهور ایران در سالگرد ترور سردار فاسم سلیمانی قرائت کرد.

سردار کاآنی در سخنان خود تاکید کرد که در صورت لزوم، انتقام آمریکایی ها را از خانه و کاشانه خود و با نزدیکانشان بدون حضور می گیریم.

وی همچنین گفت: اگر در آمریکا افراد عاقلی برای برخورد با عاملان جنایت ترور سردار سلیمانی وجود داشته باشند، هزینه آن برای آمریکا بسیار کمتر از مردان جبهه مقاومت است، انتقام بگیرید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید