هنوز انتقام خون سردار سلیمانی را نگرفتیم/ قیام آبان 1377 باعث ترور حاج قاسم شد.

ساعت: 09:55
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1795292

غضنفری، نویسنده و پژوهشگر سیاسی گفت: به دلیل اینکه دولت وقت با آرمان های امام و انقلاب در تضاد بود، نمی شد این انتقام سخت آمریکایی ها را به درستی گرفت.

کامران گازانفری نویسنده و پژوهشگر سیاسی کاسم سلیمانی با اشاره به دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: برای براندازی سردار حاجی طراحی توطئه داشتند.

وی افزود: اما از ترس عواقب و عکس العمل جمهوری اسلامی این کار را نکردند، اما زمانی که تصور کردند ممکن است دولت واکنش شدیدی نشان ندهد، دست به این جنایت بزرگ زدند.

این محقق و تحلیلگر سیاسی ادامه داد: این جنایت زمانی توسط آمریکایی ها انجام شد که در آبان ماه سال 1377 آشوب های بنزین در کشور با همکاری برخی مقامات محلی آغاز شد.

غضنفری افزود: در جریان حوادث آبان 1377 عده ای در داخل کشور کاملاً در جهت توطئه دولت آمریکا حرکت کردند و در واقع متحد و شریک آمریکا بودند.

وی گفت: در قیام آبان 1377 به دنبال آن بودند که ضربه سنگینی به جمهوری اسلامی وارد کنند و قرار بود قیام گسترده ای در سراسر کشور به راه بیفتد و نتیجه آن تسلیم جمهوری اسلامی در برابر مطالبات نامشروع توسط جمهوری اسلامی باشد. آمریکا.» اما زمینه برای اجرای نقشه ترور حاج قاسم توسط آمریکایی ها فراهم شد.

این نویسنده و پژوهشگر سیاسی گفت: آمریکایی ها معتقد بودند که اغتشاشات آبان 1377 زمینه را برای ضربه سخت به جمهوری اسلامی فراهم کرده و دست به این جنایت زدند و البته واکنش جدی ایران را متصور نبودند.

کازنفری بیان کرد: وقتی رهبر انقلاب به آمریکا گفتند انتقام ظالمانه این جنایت را خواهیم گرفت، ناراحت شدند و واسطه های زیادی را فرستادند که عکس العملی نشان ندهند، اما تصمیم به ضربه زدن گرفته شد.

وی ادامه داد: البته دولت وقت در اینجا فشار زیادی وارد کرد تا به این اقدام جنایتکارانه آمریکایی ها واکنش جدی نشان ندهد و نتیجه این شد که ما فقط یک ضربه محدود به حمله به پایگاه آمریکایی ها وارد کردیم. در عین الاسد که واقعا مصداق انتقام سختی که رهبر انقلاب فرموده بودند نبود، فقط یک سیلی بود.

این محقق و تحلیلگر سیاسی تاکید می کند: از آنجایی که دولت وقت با آرمان های امام و انقلاب زاویه داشت، نمی شد این انتقام سخت آمریکایی ها را به درستی گرفت.

غضنفری گفت: البته رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که برای بیرون راندن آمریکایی ها از منطقه انتقام ظالمانه خواهیم گرفت و امروز باید برای بیرون راندن نیروهای استکبار، ظالم و ضد بشری آمریکا از کل منطقه و بیرون راندن نیروهای دولت مستکبر، ظالم و ضد بشری آمریکا حرکت کنیم. آنها را اخراج کنید.» کل منطقه باید در دستور کار ما باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید