آموزش جهادی فاطمیون با 450 گروه جهادی در سیستان و بلوچستان آغاز می شود


ساعت: 15:19
تاریخ انتشار: 1401/02/18
کد خبر: 1837236

رزمایش جهادی فاطمیون با حضور 450 گروه جهادی در سیستان و بلوچستان سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ، سردار احمد شفایی فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با تبریک سالروز تشکیل جهادگران فاطمیون گفت: آنها نقش ویژه ای برای مردم داشتند و در در قالب گروه های جهادی به دستور امام جامعه در عرصه های مختلف نقش ویژه ای ایفا کردند و با تلاش و مجاهدت و فداکاری های مستمر در این راه شهدایی تقدیم کردند تا از آلام مردم بکاهند.


وی افزود: در استان های سیستان و بلوچستان با وجود همه اقدامات خوبی که در طول عمر به برکت انقلاب اسلامی انجام شده است، همچنان مشکلات زیادی به دلیل عقب ماندگی وجود دارد.


وی ادامه داد: در شهر زاهدان تقریباً 44 درصد جمعیت حاشیه نشین، در شمال استان سیستان و در جنوب تعداد زیادی از شهروندان در فقر و رنج زندگی می کنند و مشکلات زیادی دارند.


فرمانده سپاه سلمان گفت: برادران و خواهران بسیجی به ویژه جهادگران در هیچ ایام از سال استراحت نمی کنند و به تمام نقاطی که مردم نیاز به کمک دارند وارد می شوند و با تمام وجود آمادگی خود را نشان می دهند.


وی گفت: تیرماه سال گذشته در بحبوحه جان باختگان ولیعهد گروه های جهادی حضور داشتند که در قالب تیم های نظارتی و بهداشتی با مراجعه به مراکز درمانی بر سر کار آمدند و محرومیت زدایی اقدامات موثری انجام داد. .


شفایی افزود: یک هزار و 740 گروه جهادی در استان خدمات و مجاهدت های بی شماری در جهت رفاه و بهروزی مردم و رفع مشکلات محرومیت زدایی انجام داده اند و کارکنان باید قدردان این نعمت الهی باشند.



بسیج سازندگی برای مشارکت در ساخت و ساز و بهسازی مناطق آسیب پذیر گام برمی دارد

گلمرضا مولایی مسئول سلمان سیستان و بسیج سازندگی بلوچستان در رزمایش گسترده جهادگران فاطمیون گفت: رزمایش گروه جهادی در 19 شهرستان استان برگزار می شود. از ظرفیت گروه های جهادی برای محرومیت زدایی حداکثر استفاده را ببرید.


وی با اشاره به اینکه قرارگاه عملیات جهادی به سه صورت جغرافیایی، منطقه ای و موضوعی تشکیل شده است، افزود: چهار منطقه در سیستان و بلوچستان دارای پایگاه های منطقه ای هستند که در زابل، زاهدان، ایرانشهر و چابهار و پایگاه موضوعی قرار دارند و این قرارگاه ها از توان استفاده می کنند. از جهادگران در روستا


مسئول بسیج سازندگی استان ادامه داد: 15 گروه جهادی در اردوهای جهادی منطقه ای شهرستان های استان راه اندازی شده است.


وی افزود: امروز بیش از 450 گروه جهادی در آموزش جهادگران فاطمیون در عرصه های مختلف عمرانی، محرومیت زدایی، فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی، آموزشی و… حضور دارند.


مولایی با اشاره به تخصصی شدن گروه های جهادی گفت: گروه های جهادی در سال های اخیر به لطف ظرفیت قشر توانسته اند به خوبی به کار جهادگران خدمت کنند و در فضاهای تنگ اقدامات بسیار خوبی انجام دهند و بسیاری از مشکلات مردم و جامعه را حل کنند. و شانه های مردم و بوروکرات ها را بگیرید.


وی ادامه داد: امروز گروه های جهادی ما مفتخرند که در کنار دولت انقلابی و مسئولان ایستاده و غبار محرومیت را از چهره استان به ویژه روستاها و حاشیه شهر کم کنند.


مسئول بسیج سازندگی با اشاره به یاد و خاطره سردار محبعلی فارسی گفت: سردار شهید از فرماندهان بزرگ دوران دفاع مقدس و پیوند جهادگران در تربیت جهادگران فاطمی با شهدا و پیمان با جهادگران بود.


وی خاطرنشان کرد: امروز 10 سری جهیزیه به جوانان نیازمند و 4 هزار و 500 بسته معیشتی در حاشیه شهرها توزیع می شود.



ساخت مسکن برای فقرا و آبرسانی به روستاهای فقیرنشین از مهمترین اقدامات گروه های جهادی است

محمد نهایی; فرمانده منطقه ویژه زاهدان گفت: گروه های جهادی در نقاط مختلف استان و شهرستان در راستای محرومیت زدایی تلاش می کنند و یکی از مهمترین اقدامات بسیج خواهران و برادران است. بهسازی مسکن فقرا، تعمیر و نوسازی مدارس و ساخت خانه برای مستمندان و جهانیان، تعمیر و ساخت مساجد گاز و منازل مستمندان، آبرسانی به 47 روستا که در قالب آخرین پروژه آبرسانی در حال اجراست.


وی ادامه داد: توزیع بسته های معیشتی، برگزاری اردوهای فرهنگی، جهادی و علمی، شتاب دهی، سمینارهای اشتغالزایی و حمایت از مرکز تنظیم بازار، تشییع و تدفین متوفیان که توسط گروه های جهادی و بسیج دانشجویی انجام شد. .


فرمانده سپاه زاهدان گفت: گروه های جهاد مایه خیر و برکت هستند. در شهرستان زاهدان نیز مجموعه ای از اقدامات در استان های دیگر تشدید شده است و هر چه کمک و مساعدت بیشتر به این گروه های جهادی صورت گیرد محرومیت زدایی و خدمات بی شماری برای مردم و محرومان نه تنها زاهدان فراهم خواهد شد. در سراسر استان


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید