آموزش: در بحث عفاف و حجاب و مد و لباس در بین دانش آموزان باید تدابیر ویژه ای اتخاذ شود

آموزش: در بحث عفاف و حجاب و مد و لباس در بین دانش آموزان باید تدابیر ویژه ای اتخاذ شود

محمدحسین پورتانی مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضای آموزش و پرورش گفت: علاوه بر ساماندهی موضوع لباس فرم در آموزش و پرورش، باید در بحث عفاف، حجاب و مد در بین دانش آموزان تدابیر ویژه ای اتخاذ شود.

فارس: مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای آموزشی گفت: موضوع مد و لباس در آموزش و پرورش دنبال می شود.

حجت الاسلام محمدحسین پورثانی، مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضای آموزش و پرورش در جلسه هم اندیشی کارگروه مد و لباس گفت: وزارت آموزش و پرورش باید توجه ویژه ای به اجرای فعالیت ها و برنامه ها در حوزه مد و لباس داشته باشد. حوزه عفاف و حجاب با توجه به انبوه فعالیت ها.

وی افزود: موضوع مد و لباس در آموزش و پرورش دنبال می شود، نتیجه این حرکت باید موضوعی باشد که دانش آموزان با مد و لباس اسلامی-ایرانی آشنا شوند و آن را عملی کنند.

پورتانی تصریح کرد: علاوه بر ساماندهی موضوع لباس فرم در آموزش و پرورش، باید در بحث عفاف، حجاب و مد روز در بین دانش آموزان تدابیر ویژه ای اتخاذ شود.

در این نشست سجاد لطفی رئیس کارگروه سازمان مد و لباس کشور گفت: این کارگروه دارای 3 عضو اصلی است که شامل وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد و حریم خصوصی می شود.

وی افزود: توسعه و تعمیق آگاهی و باورهای دانش آموزان نسبت به مولفه های اسلام و پوشش، آشنایی دانش آموزان با روش های غربی در زمینه اشاعه الگوهای رفتاری، معرفی نمادها و الگوهای ایرانی اسلامی در حوزه پوشش از طریق کتب درسی، زمینه سازی برای پوشاک مناسب از جمله موارد مهم در این کارگروه می توان به دانش آموزان و کارکنان مدارس و … اشاره کرد.