آموزش روزمره نیست/ باید روی تولید محتوا تمرکز کنیم


ساعت: 18:41
تاریخ انتشار: 1401/04/15
کد خبر: 1881471

محمد رشیدی گفت: متأسفانه امروزه همه به دنبال گذر زمان هستند، اما آموزش و پرورش یک مکان روزمره نیست، بلکه باید مبنای تحول انسان باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، محمد رشیدی امروز در نشست مشترک اعضای شورای معاونان رئیس جمهور، مدیران و روسای نواحی، شهرها و مناطق آموزشی استان کرمانشاه اظهار داشت: نقش معلم در جامعه، نقش معلم است. انبیا و معلمان جامعه را نیز باید به کار و جایگاهشان ارج نهاد و با پایه های ایمان روحیه معلمان خود را باور و رشد داد تا در سایه تدریس اخلاق و علم، مشکلات مادی و معنوی جامعه حل شود. .

نماینده مردم کرمانشاه در شورای اسلامی افزود: بزرگانی که در تاریخ بشریت تاثیرگذار بوده و متحول شده اند مدیون معلمانی هستند که به آنها آموزش داده اند چرا که این معلمان هستند که چنین شخصیت های بزرگی را پرورش می دهند.

وی با اشاره به رسالت مهم معلم در جامعه خاطرنشان کرد: معلمی را نباید یک شغل دید، بلکه معلمی تربیت انسان های سالم و متدین است و رشد بزرگان جامعه را معلمان دلسوز و فداکار تعیین می کنند. .

رشیدی بیان کرد: معلمی که وظیفه تربیت نسل های آینده را بر عهده دارد نباید دغدغه معیشتی داشته باشد، به جای تمرکز بر آموزش، ناچار به معیشت و تامین رفاه هستند.

وی ادامه داد: اگر آموزش و پرورش با مسائل اقتصادی تداخل داشته باشد می تواند بسیار خطرناک باشد و نقش آنها را از نظر محتوایی و معنوی کاهش دهد.

نماینده مردم کرمانشاه در شورای اسلامی ادامه داد: مدیرانی که در مدارس انتخاب می شوند باید آمادگی کار و تولید محتوا داشته باشند و دوره های مهارت افزایی موثر را گذرانده باشند.

وی گفت: چرا بحث اشتغال امروز مشکل شماره یک کشور ماست! ما حوزه های اقتصادی زیادی داریم اما راه را بستیم و به دانش آموزان و بچه هایمان مهارت یاد ندادیم و همه دوست دارند پشت میز بنشینند.

رشیدی همچنین با تاکید بر اینکه دولت باید برای کاهش تصدی گری تلاش کند، گفت: متاسفانه روز به روز بر تعداد کارکنان دولت افزوده می شود در حالی که این روند در کشورهای دیگر وجود ندارد، بی شک کار دولت را با مشکل مواجه می کند. “

وی گفت: در سال گذشته 600 هزار میلیارد تومان دستمزد و حقوق در کشور پرداخت شد که به این معناست که حدود نیمی از بودجه کشور را صرف دستمزد کردیم و این میزان دستمزد و حقوق در حال له شدن کمر دولت است. .

رشیدی با تاکید بر تقویت مبانی دینی در مدارس خاطرنشان کرد: باید دانش آموزان را با محتوای قرآن بیشتر آشنا کنیم چرا که هر چه در کشور داریم از عظمت قرآن است.

نماینده مردم کرمانشاه در شورای اسلامی گفت: انقلاب کردیم تا قرآن در رأس امور باشد و بتوانیم جوانان انقلابی و توانمند تربیت کنیم.

وی ادامه داد: امروز معاونت آموزشی باید در راس مطالب باشد و با توجه به اتفاقات روز جاذبه های آموزشی ایجاد کند.

رشیدی با ابراز تاسف از اینکه کشور به روزمرگی افتاده است، گفت: متأسفانه امروزه همه به دنبال گذر زمان هستند، اما آموزش و پرورش جای روزمرگی نیست، بلکه باید مبنای تکامل انسان باشد.

وی انسان سازی را وظیفه خطیر تعلیم و تربیت می داند و خاطرنشان می کند: باید به تربیت و تحول، فضاسازی و محتواسازی نگاه کرد.


4aa7b58c 5a94 4444 b004 0a92b42f3d01 خبر خاکستری


تلاش دولت سیزدهم حل مشکلات معلمان است

به گزارش مرصاد نیوز، سلمان محمدی امروز چهارشنبه در نشست مشترک اعضای شورای معاونین، مدیران و روسای نواحی، شهرها و مناطق اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اظهار داشت: تلاش دولت برای اجرای رتبه بندی. قانون در این دوره بی نظیر است و این قابل ستایش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اضافه کرد: تلاش دولت سیزدهم، مجلس انقلاب، قوای سه گانه و به ویژه مقام معظم رهبری حل مشکلات معلمان است تا تنها دغدغه آنها آموزش دانش آموزان باشد.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد دانش آموزان استان در کرمانشاه هستند، خاطرنشان کرد: از 360 هزار دانش آموز استان حدود 180 هزار نفر در کرمانشاه تحصیل می کنند.

محمدی گفت: متاسفانه استان کرمانشاه در شاخص هایی مانند قبولی در امتحانات نهایی و کنکور رتبه آخر کشور را دارد که شاید سهم بزرگی از این مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا باشد، اما تلاش می کنیم توانایی تحصیلی را ارتقا دهیم. از دانش آموزان این استان.» برای رسیدن به جایگاه مطلوب در کشور.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در سفر به استان کرمانشاه این استان را به عنوان چهره و قلب زیبای ایران اسلامی معرفی کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید