آموزش و پرورش انگلیس در خطر است/ بحران مالی بر مدارس بریتانیا نیز تاثیر گذاشته است


ساعت: 04:52
تاریخ انتشار: 08/02/1401
کد خبر: 1905424

انجمن ملی معلمان بریتانیا به دولت هشدار داده است که مشکلات مالی 90 درصد مدارس این کشور را در سال تحصیلی آینده تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ 13 انجمن ملی آموزش انگلیس در نامه ای سرگشاده به نمایندگان حزب محافظه کار در مورد مشکلات مالی مدارس هشدار دادند و از آنها خواستند که از نامزدهای نخست وزیری اطمینان حاصل کنند که به تعهدات احزاب مربوطه خود برای بازگرداندن بودجه آموزش به سطوح 2010 تا 2010 عمل خواهند کرد. سرپوش گذاشتن

مقامات این انجمن های ملی آموزش در نامه خود با استناد به پیش بینی کسری بودجه 2 میلیارد پوندی تا سال 2024، وضعیت را ناامیدکننده توصیف کردند.

در همین حال، داده های اولیه از نظرسنجی انجمن ملی معلمان نشان می دهد که 50 درصد از مدیران مدارس معتقدند مدارس آنها در سال تحصیلی جاری با کمبود بودجه مواجه هستند.

پل وایتمن، دبیر کل انجمن ملی معلمان به روزنامه ها گفت: “بودجه مدارس هر روز در حال کاهش است و ما هیچ راهی نداریم و این به معنای کاهش ساعات تدریس و آموزش کارکنان و معلمان است.”

وی افزود: در حالی که بودجه آموزش و پرورش در سال تحصیلی 2024-2025 از نظر عددی 3 درصد کمتر از سال 1389 خواهد بود، در واقع معلمان از سال 1389 حدود 24 درصد از ارزش حقوق خود را از دست داده اند.

دبیر کل جامعه معلمان کشور عدم تخصیص منابع مالی کافی را موجب شده تا مدارس دچار چرخه معیوب استعفای کارکنان شوند و هشدار داد: در حالی که شاهد افزایش مداوم تورم و قبوض انرژی و آب و برق هستیم. کاهش بودجه آموزش و پرورش هزاران مدرسه را با مشکل مالی مواجه خواهد کرد و اغراق نیست اگر بگوییم آینده آموزش و پرورش در خطر است.

دیدگاهتان را بنویسید