آموزش و پرورش با ساختار فعلی خود قادر به برقراری عدالت آموزشی نیست

آموزش و پرورش با ساختار فعلی خود قادر به برقراری عدالت آموزشی نیست

ملک فاضلی اجرای عدالت آموزشی در مناطق فقیر نشین را شعاری و برخلاف واقعیت های موجود دانست و افزود: متاسفانه سال گذشته قبل از حضور در کلاس های حضوری دانش آموزان حدود 50 مدرسه با تفکیک آموزش و پرورش عشایری دچار سردرگمی شدند. مدارس عادی در حوزه انتخابیه من، ما در منطقه با کمبود معلم مواجه بودیم، بنابراین دانش آموزان این مدارس یک سال بود که ترک تحصیل کرده بودند. علاوه بر این، حدود 20 درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی ترک تحصیل کرده اند. از سوی دیگر در یکی از محله های سراوان از هر 100 دانش آموز کمتر از 10 دانش آموز دیپلم گرفته اند که نشان از افت تحصیلی 95 درصدی در مناطق صعب العبور و پراکنده دارد.

الفبای آموزشی هنوز در مناطق فقیرنشین معرفی نشده است

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آموزش و پرورش با ساختار فعلی قادر به برقراری عدالت آموزشی نیست و بیان چنین شعارهایی تنها در جلسات وزیر آموزش و پرورش با برخی امکان پذیر است. از مدیران وی در تهران و تا انجام این امر به ویژه در مناطق فقیرنشین راه درازی در پیش است که البته در برخی از این مناطق الفبای آموزش و پرورش هنوز معرفی نشده است.

یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه انتخابیه من هنوز 60 درصد مدارس فاقد فاضلاب و 80 درصد فاقد فنس هستند. در حالی که تعداد زیادی از دانش آموزان دختر مجبورند روزانه مسافت طولانی را از خانه تا مدرسه بدون خدمات حمل و نقل طی کنند، کمبود 721 معلم در این منطقه وجود دارد، در حالی که 1002 خریدار خدمات همچنان مشغول به کار هستند. نیستند و اگر منطقه را ترک کنند بعد از این 25 هزار دانش آموز دیگر نمی توانند به مدرسه بروند.

آموزش در نوسازی مدارس سراوان برای تعویض پنکه سقفی کافی است

این نماینده مجلس یازدهم یادآور شد: نوسازی مدارس این منطقه باید از 15 اسفند سال گذشته آغاز می شد، اما اجرای این عملیات تنها به تعویض پنکه سقفی با پنکه دیواری محدود می شود و ظاهراً وزارت آموزش و پرورش باید حل کند. مشکل این مدارس

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ساختار آموزش و پرورش برنامه ریزی های اجرایی بر اساس معلولیت ها و بدون در نظر گرفتن نیازهای واقعی صورت می گیرد و مسئولان این وزارتخانه نیز در مورد آرمان ها اظهار نظر می کنند. . تاکید کرد: آموزش و پرورش اعلام کرد که پس از بازدیدهای میدانی مشخص شد سرانه معلم به ازای هر معلم در سراوان 22.5 تا 25 است که نشان می دهد سرانه آموزشی در این منطقه بهتر از تهران است در حالی که این نتیجه بر اساس محاسبات است. با توجه به آمار موجود در تهران ارائه می شود و لیست معلمان این منطقه اسامی تعدادی نیروی خدماتی را نشان می دهد اما در واقع سرانه آموزش در این منطقه به ازای هر 70 دانش آموز یک معلم است.

دیدگاهتان را بنویسید