مهدکودک ها باید از «سازمان آموزش و پرورش کشور» مجوز بگیرند/ ساختار آموزش کودکان در آیینه آیین نامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی

ساعت: 15:37
تاریخ انتشار: 14/05/08
کد خبر: 1779527

رئیس سازمان آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه از چهار ماه پیش کار خود را آغاز کردیم، گفت: بر اساس آیین نامه ای که تدوین کرده ایم، مدیران مهدکودک ها باید برای سال تحصیلی 1401-1401 از سازمان مجوز بگیرند. ; اما تا آن زمان مجوزهای قبلی معتبر است.

«علیرضا حاجیان زادهرئیس سازمان ملی آموزش و پرورش کودکان در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ; وی در خصوص پیشینه تشکیل سازمان ملی مهدکودک ها گفت: مهدهای کودک در گذشته تحت پوشش مهدکودک ها بودند و به همین دلیل نگرش مربیان و مسائل تربیتی و همچنین مشکلات آموزشی در مهدکودک ها وجود داشت.

وی افزود: مقام معظم رهبری در شهریورماه سال گذشته بیانات و درخواست هایی از کارکنان وزارت آموزش و پرورش داشتند و صراحتاً اعلام کردند که مهدهای کودک باید زیر نظر وزارت آموزش و پرورش باشد و سازمانی برای این منظور ایجاد شود. این درخواست سرآغاز کار ما برای تأسیس سازمان بود، شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد تشکیل سازمان ملی آموزش و پرورش کودکان بحث و تبادل نظر کرد و تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تشکیل سازمان صادر شد. آموزش کودکان نیز به تصویب شورای عالی رسید و تمامی این اقدامات که در پایان سال 1399 انجام شد پس از تصویب نهایی در اساسنامه سازمان به ما ابلاغ شد.

کار سازمان از 4 ماه پیش شروع شد

1240d384 9097 4116 9052 14d6f7ce449d خبر خاکستری

رئیس اسبق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: تقریباً در اواخر خرداد ماه سال جاری هیئت مدیره اصلی سازمان تشکیل شد و هیئت امنا نیز سرپرستی سازمان را برای من تفویض و منصوب کرد.

برگزاری “همایش آموزش در دوران کودکی”

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: معمولاً سازمانی که سابقه سازمانی و ساختاری قبلی ندارد در ابتدا باید برای کارهای اساسی مانند زیرساخت ها و حوزه های نظری وقت بگذارد تا بودجه ساختار، فضا و موارد دیگر مشخص شود. این بار علاوه بر این، از همان ابتدا آموزش های خود را شروع کردیم و همایشی با عنوان «همایش آموزش در دوران کودکی» برگزار کردیم. در این همایش بسیاری از صاحب نظران و صاحب نظران ضمن بحث و تبادل نظر، گزارش های خود را ارائه کردند. در این کنفرانس یک سری کارهای فکری و نظری انجام دادیم که در واقع اقدامات زیربنایی بود. در کل کنفرانس خیلی خوبی بود.

ما در حال تدوین قوانین و مقررات جدید هستیم

5143638f e3da 4cb1 ab1b 2f0d331fc497 خبر خاکستری

حاجیان زاده در تشریح بحث دیگری خاطرنشان کرد: با توجه به فعال بودن مهدکودک ها، بخشنامه ای برای مهدکودک ها بر اساس مصوبه هیأت امناء صادر شده مبنی بر اینکه مجوزهای قبلی تا پایان مدرسه 1401-1400 تمدید شده است. ما قوانین و مقررات جدیدی را تدوین می کنیم که در واقع استانداردهای جدیدی را می طلبد.

مدیران مهدکودک باید مجدداً از سازمان مجوز بگیرند

بر اساس مصوبات جدید، مدیران مهدکودک ها باید برای دو بار مجوز از سازمان آموزش و پرورش کشور دریافت کنند. مهدکودک ها باید معیارهای خاصی را مطابق با استانداردهای مشخص شده در مصوبات داشته باشند تا بتوانند مجوز بگیرند. برخی از این استانداردها به برنامه روزانه باز می گردند. برخی به توانایی های مربیان و آموزش هایی که در مهدکودک به کودکان ارائه می دهند مربوط می شود. مورد دیگر فضاهای استاندارد مهدکودک است که حساسیت خاصی روی آنها وجود دارد. زیرا فضای کافی و سالم مهدکودک در رشد جسم و روح و روان کودک تأثیر بسزایی دارد. بنابراین مهدکودک ها برای اخذ مجوز از سازمان آموزش و پرورش کشور باید بتوانند شاخص های کمی و کیفی را رعایت کنند.

69d341dd 3874 40f0 b612 ddd34169fbc5 خبر خاکستری

مهدهای کودک تا پایان سال می توانند از مجوزهای قبلی خود استفاده کنند

موارد فوق مهمترین بخش آیین نامه ای است که طی چهار ماه گذشته با همکاران خود تدوین کرده ایم و خدای ناکرده مهدکودک ها در گردش مالی محسوس ضمن دریافت مجوز در حوزه آموزش و پرورش باید تغییر قابل توجهی در شما ایجاد کنند. برنامه خودت اما همانطور که گفتم مهدهای کودک تا پایان سال تحصیلی جاری می توانند از مجوزهای قبلی خود استفاده کنند.

لازم به ذکر است قسمت دوم این گفتگو که به صورت مشروح و تشریحی می باشد به زودی منتشر خواهد شد. گروه اجتماعی خبرگزاری دانا منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

12:22

علیرضا حاجیان زاده رئیس سازمان آموزش و پرورش کشور در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید