آنها با ارزیابی های غیرمنطقی خود دانشمندان را تحقیر کردند

آنها با ارزیابی های غیرمنطقی خود دانشمندان را تحقیر کردند

وی به عنوان نمونه هایی از اقدامات مجلس در حوزه آموزش و پرورش، راه اندازی سازمان ملی آموزش و پرورش، رتبه بندی فرهنگیان، یکسان سازی حقوق وزارت علوم و قانون جهش تولید دانش بنیان و… اشاره کرد. گفت: پس از 100 سال آموزش و پرورش جدید، مجلس یازدهم قانون رتبه بندی را تصویب کرد و دولت و وزارت آموزش و پرورش با اراده قوی برای اجرای آن شروع به کار کردند اما در اجرا نواقصی وجود داشت.

منادی تصریح کرد: از ابتدای مجلس یازدهم تاکنون رویکرد سازمان برنامه و بودجه به آموزش و پرورش مطلوب نبوده است. در مورد همسان سازی حقوق معلمان از وزارت علوم مصوباتی داشتیم، دولت قبل 30 درصد پرداخت کرد اما در این دولت دوستان بد سلیقه این 30 درصد را گرفتند و درست عمل نکردند. روسای دانشگاه ها گروگان گرفتند تا احکام را تغییر دهند تا ما بودجه را به شما بدهیم و این باعث شد تعدادی از معلمان کشور را ترک کنند.

وی افزود: در مورد شرکت های دانش بنیان مجلس با استخدام 36 هزار و 100 معلم آموزش دیده در دانشگاه فرهنگیان موافقت کرد اما سازمان برنامه و بودجه تصمیم خود را صادر نکرد و اعتراضات گسترده معلمان را به دنبال داشت. که این سازمان هیچ ربطی به نحوه ورود معلمان به آموزش و پرورش ندارد. نحوه عملکرد سازمان برنامه و بودجه در زمینه پرداخت 2000 میلیارد دستمزد از محل تعرفه واردات ماشین آلات و مواد اولیه و تخصیص نیم درصد بودجه به صندوق رفاه نشان داد که نگاه درستی به این موضوع وجود ندارد. آموزش و پرورش و سیستم آموزشی

رئیس کمیسیون آموزش و علوم مجلس ادامه داد: چرا فقط حوزه آموزش مورد غفلت سازمان برنامه و بودجه قرار گرفته است؟ انتظار می رود کارمندان خاطی معرفی شوند و این مشکل حل شود.

وی همچنین از نحوه تخصیص اعتبار برای اجرای قانون رتبه بندی معلمان ۱۴۰۲ انتقاد کرد و گفت: سال گذشته ۳۸ هزار میلیارد تومان برای اجرای این قانون در نظر گرفته شد که بر این اساس تاکنون ۹۳۰ هزار معلم ارزیابی شده اند. که برخی از آنها بازنشسته شدند. 708000 نفر دیگر معلمان فعال این وزارتخانه بودند که به دلیل کمبود بودجه در حال کاهش رتبه معلمان هستند در حالی که رسالت ما در رتبه بندی ارتقای کیفیت آموزشی و ارتقای منزلت معلمان است اما در برخی زمینه ها با نمرات نامرغوب. .منطق آنها معلمان را تحقیر کرده است.

منادی با قدردانی از حمایت رئیس جمهور از اجرای قانون رتبه بندی گفت: این حادثه ناگوار در شب عید معلم بر عهده سازمان برنامه و بودجه بود. چرا رئیس این سازمان در جلسه دیروز کمیته شرکت نکرد؟ چرا سازمان برنامه گزارشی از این مشکل ارائه نکرد و فقط وزیر آموزش و پرورش برکنار شد و این سازمان هم مقصر است؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه استعفا دهد

وی افزود: رئیس سازمان برنامه و بودجه استعفا دهد. تنها فردی که در حوزه رتبه بندی معلمان همکاری خوبی داشت، همان وزیر برکنار شد که کار درستی انجام داد و باعث ناراحتی یک میلیون معلم مقابل سازمان برنامه و بودجه در آستانه بایرام شد. سازمان برنامه و بودجه باید پوست کنده و جایگزین مدیران خاطی که مانع اجرای قانون هستند را بگیرد.

منادی در پایان بار دیگر با تاکید بر اینکه نحوه اجرای رتبه بندی کارشناسان فرهنگی باعث نارضایتی در کشور شده است گفت: امسال تنها 33 هزار میلیارد برای اجرای این قانون در نظر گرفته شده اما 48 هزار میلیارد مورد نیاز است. چنین تعیین بودجه نشان می دهد که اراده ای برای اجرای این قانون وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید