آنها در ستاد تنظیم بازار در حال بررسی تغییرات قیمت 4 نوع لبنیات هستند

آنها در ستاد تنظیم بازار در حال بررسی تغییرات قیمت 4 نوع لبنیات هستند

سخنگوی انجمن صنایع لبنی ضمن تشریح دلایل افزایش اخیر قیمت شیر، افزایش قیمت تمام شده تولید را دلیل اصلی افزایش قیمت عنوان کرد و گفت: ستاد تنظیم بازار در حال بررسی تغییرات قیمت 4 قلم شیر است. محصولات شیر

سید محمدرضا بنی تبا در پاسخ به این سوال که چرا قیمت برخی از لبنیات در بازار افزایش یافته و میانگین افزایش قیمت چقدر بوده است؟ وی خاطرنشان کرد: میانگین افزایش قیمت لبنیات در بازار نسبت به اردیبهشت سال گذشته 30 درصد است اما همچنان چهار قلم لبنیات مشمول قیمت گذاری با قیمت قبلی موجود است.

سخنگوی انجمن صنایع لبنی در پاسخ به این سوال که چرا شرکت های لبنی افزایش قیمت داشتند؟ وی بیان کرد: افزایش قیمت تمام شده تولید مهمترین عامل افزایش قیمت لبنیات بود و تقریبا تمامی اجزای تولید نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و بنگاه های لبنی مجبور به افزایش قیمت برای متحمل نشدن بیشتر شده اند. تلفات.

وی ضمن تشریح مواردی که باعث افزایش هزینه های تولید شده است، گفت: قیمت شیر ​​خام حدود 70 درصد هزینه تولید فرآورده های شیری را شامل می شود و بر اساس مصوبه 30 اردیبهشت وزارت جهاد کشاورزی، قیمت شیرخام تعیین شده است. شیر از کیلویی 12 هزار تومان به 15 هزار تومان معادل 25 درصد افزایش یافته است و هر دهم چربی شیر خام از 150 به 200 تومان افزایش حدود 33 درصدی داشته است.

بنی طبا افزایش هزینه حمل و نقل را یکی دیگر از عوامل افزایش هزینه های تولید لبنیات عنوان کرد و ادامه داد: امسال هزینه حمل و نقل به طور رسمی حدود 30 درصد افزایش یافته است البته بارنامه رانندگان بارنامه های بیشتری دریافت می کنند.

وی افزایش نرخ دلار را در افزایش هزینه ها موثر خواند و افزود: افزایش نرخ دلار در سال جاری نسبت به سال گذشته باعث افزایش قیمت محصولات وارداتی و پتروشیمی شد به طوری که قیمت تمام شده بسته بندی 100 درصد افزایش یافت.

بنیتابا ادامه داد: علاوه بر این نرخ دستمزد از اول فروردین 28 درصد افزایش یافته است که بر هزینه های تولید لبنیات تاثیر گذاشته است.

سخنگوی انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه با افزایش قیمت شیرخام، شرکت های لبنی ماهانه 2750 میلیارد تومان بیشتر به دامداران پرداخت می کنند، تصریح کرد: بر اساس آمار مرکز آمار ایران 9 میلیون تن شیرخام است. هر ساله با 3 هزار تومان افزایش در کشور تولید می شود که برای هر کیلوگرم سالیانه 27 هزار میلیارد تومان و 2750 میلیارد تومان بیشتر باید توسط کارخانه های لبنی پرداخت شود.

وی در پاسخ به اینکه 4 لبنیاتی که هنوز گران نشده اند، چه هستند و آیا آنها نیز گران خواهند شد؟ وی بیان کرد: این چهار محصول شامل شیر بطری کم چرب، شیر کیسه ای کم چرب، ماست ساده 2.5 کیلوگرم و پنیر UF 400 گرم است که ستاد تنظیم بازار پس از رواج یارانه ها قیمت مصوبی را برای آنها تعیین کرد.

بنی طبا افزود: تحلیل قیمت این چهار قلم فرآورده های لبنی توسط انجمن و سازمان حمایت و وزارت جهاد به ستاد تنظیم بازار ارسال شده است و با توجه به اظهارات مسئولان به احتمال زیاد به زودی بررسی و اعلام خواهد شد. .

دبیر انجمن تولیدکنندگان لبنی ایران اول خردادماه در نامه‌ای به شرکت‌های عضو انجمن تولیدکنندگان لبنی ایران اعلام کرد: از اول خرداد شیرخام دامداران بر اساس قیمت اعلامی شورای قیمت و قیمت‌های جدید خریداری می‌شود. محصولات لبنی بر این اساس تنظیم شده است

در این نامه آمده است: با توجه به تعلل دولت در تعیین قیمت محصولات لبنی و زیان های ناشی از آن به دامداری ها، انجمن صنایع لبنی با استناد به مقررات قیمت گذاری محصولات تولید داخل خواستار پرداخت شیرخام با نرخ جدید دامداری و اصلاح آن است. قیمت محصولات بر اساس نرخ جدید بود.

دیدگاهتان را بنویسید