آنچه دانش آموزان باید و نباید در طول امتحانات مطالعه کنند


ساعت: 14:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921360

مدیر گروه سلامت روان اجتماعی و اعتیاد علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد؛

ریحانه سادات رضوانی با اشاره به اینکه موقعیت مکانی و شرایط زمانی مناسب برای مطالعه در کاهش استرس امتحان موثر است، گفت: محل مطالعه باید تا حد امکان تثبیت شود و وسایلی که باعث حواس پرتی می شوند از اتاق و محل درس خارج شوند. مطالعه.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ریحانه سادات رضوانی مدیر گروه سلامت روان اجتماعی و اعتیاد در گفتگو با خبرنگار عصرترک گفت: ضمناً محل معاینه باید دارای نور کافی و پنجره جهت عبور هوا باشد تا از سقوط فرد جلوگیری شود. خوابیده و خمیده

رضوانی اضافه کرد: زمان مناسبی برای مطالعه در هنگام گرسنگی یا بلافاصله بعد از غذا نیست، بنابراین بهتر است در فواصل زمانی کوتاه و مداوم به جای یک زمان مداوم و طولانی چند ساعته مطالعه کنید که تاثیرگذار نیست.

وی با اشاره به اینکه یک ساعت یا یک ساعت و نیم مطالعه مستلزم یک ربع استراحت و حرکت و خروج از فضای مطالعه است، گفت: مطالعه نباید به صورت خوابیده یا نشسته و در رختخواب انجام شود و از کتاب خوانی استفاده شود. میز بهترین گزینه است..

این کارشناس مسئول خاطرنشان کرد: یادداشت برداری از مطالب مهم درسی حائز اهمیت است و مرور این مطالب در فواصل زمانی کوتاه موجب یادگیری بیشتر و در نتیجه اعتماد به نفس و کاهش اضطراب می شود.

وی یادآور شد: در صورت استرس دانش آموزان در جلسه امتحان چشمان خود را ببندند و چند نفس عمیق بکشند.

مدیر گروه سلامت روان اجتماعی و اعتیاد، موقعیت هایی را که باعث ایجاد اضطراب در دانش آموزان می شود، برشمرد و گفت: زمانی که مطالعه می کنید و برای امتحان آماده می شوید، شب قبل از امتحان و صبح امتحان از جمله این موقعیت هاست.

رضوانی همچنین برای بهترین عملکرد در روز امتحان اعلام و توصیه کرد: دانش آموز باید در شب امتحان سر وقت بخوابد و استراحت کافی داشته باشد، خستگی ناشی از کم خوابی باعث می شود به خاطر سپردن مطالبی که بوده را سخت کند. آموخته، برای مواجهه با مشکلات

وی افزود: صبحانه سبک و مناسب بخورند و اگر به راحتی مضطرب هستند از نوشیدن قهوه یا چای پررنگ خودداری کنند، حتی کسانی که قهوه را به خوبی تحمل می کنند، در صورت مصرف زیاد در روز امتحان ممکن است دچار سرگیجه، اضطراب و دلسرد

این کارشناس مسئول با بیان اینکه تمرینات تمدد اعصاب و تنفس می تواند برای این منظور مفید باشد گفت: برای یادگیری آن از مشاوران کمک بگیرید.

وی همچنین تصریح کرد: از همکلاسی هایی که باعث اضطراب و برهم زدن آرامش و ثبات شما می شوند دوری کنید.

رضوانی تاکید کرد: اگر انتظار برای شروع امتحان باعث اضطراب شما می شود، با مطالعه مجله یا روزنامه حواس خود را از امتحان منحرف کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید