آنگ سان سوچی در حال حاضر در حال گذراندن محکومیت چهار ساله خود است

ساعت: 11:11
تاریخ انتشار: 14/15/1400
کد خبر: 1789922

دولت نظامی میانمار امروز (دوشنبه) این رهبر بالفعل را به چهار سال زندان محکوم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری فرانسه، این حکم علیه آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتو پیشین میانمار به اتهام تحریک ارتش و نقض قوانین سلطنتی صادر شد.

این نیز بخشی از احکام احتمالی سوچی است که ممکن است با آن مواجه شود.

سوچی 76 ساله از زمان کودتای 1 فوریه توسط ارتش میانمار بازداشت شده است و از آن زمان تاکنون با اتهامات متعددی از جمله نقض اسرار حرفه ای، فساد اداری و تقلب در انتخابات روبرو شده است. او با چندین سال زندان مواجه است.

سخنگوی دولت نظامی میانمار گفت که سوچی نیز امروز به دو سال زندان به دلیل تحریک دولت و دو سال دیگر به دلیل نقض قانون محدودیت های عروق کرونر محکوم شد.

وی افزود که وین مینت، رئیس جمهور سابق میانمار به اتهاماتی مشابه سوچی به چهار سال زندان محکوم شده است. آنها هنوز به زندان منتقل نشده اند.

سخنگوی دولت نظامی همچنین بدون اشاره به جزئیات با اشاره به بازداشت آنها در نایپیدو گفت که آنها با اتهامات دیگری روبرو هستند.

خبرنگاران از ورود به دادگاه پایتخت منع شدند و اخیراً وکلای سوچی از صحبت با رسانه ها منع شدند.

در هفته‌های اخیر، محاکمه‌ها علیه دیگر اعضای برجسته اتحادیه ملی برای دموکراسی در سوچی به پایان رسیده است و دولت نظامی میانمار احکام سنگینی را صادر کرده است.

نخست وزیر سابق میانمار به 75 سال زندان و یکی از نمایندگان نزدیک به سوچی به 20 سال زندان محکوم شده است.

عفو بین‌الملل تصمیمات علیه سوچی را محکوم کرد و گفت که معاون مدیر منطقه‌ای این گروه «آخرین تصمیم دولت نظامی میانمار علیه همه گروه‌های مخالف و سرکوب علیه همه آزادی‌ها در کشور» است.

ریچارد هورسی، مشاور ارشد گروه بین المللی بحران در میانمار نیز گفت که این تصمیمات نشان دهنده قدرت ارتش است.

فشارهای بین المللی بر دولت نظامی میانمار برای بازگرداندن دموکراسی تأثیری بر ژنرال های ارتش نداشته است و درگیری های خونین با معترضان مخالف در سراسر کشور ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید