آیا تیغ واردات ماشین های کره ای بر گلوی هپکو نیست/ دولت واردکنندگان را مجبور نمی کند؟!

زمان: 15:50
منتشر شده در: 14/03/08
کد خبر: 1778887

مکانی متفاوت از آداب و رسوم کشور باید زیر ذره بین قرار گیرد.

اخیراً واردات لوازم خانگی کره ای توسط رهبر معظم انقلاب به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی ممنوع شده است ، اما اکنون واردات تجهیزات راهسازی سنگین از این کشور بر تلاش برای افزایش تولید در یکی از بزرگترین صنایع کشور متمرکز شده است. واحدها

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به سمت خورشید؛ این روزها ، در حالی که شایعاتی مبنی بر شعله ور شدن مجدد چراغ های تولید در هپکو وجود دارد ، اما در عین حال تهدیدی به نام واردات هنوز بر شرکت سایه می اندازد و شواهد نشان می دهد که ظاهراً این واردکنندگان تا کنون این کار را کرده اند. همچنان با قدرت و قدرت لابی در برابر خواست کارگران مظلوم هپکو صف آرایی کنید.

در پی انتشار ماه ها و هفته های اخیر واردات انواع ماشین آلات راهسازی و معدنی از جمله کمپرسی و بیل مکانیکی ، فیلمی از بندر شهید رجایی امروز به دست خبرنگار دیار آفتاب رسید که یکی از پرکاربردترین ماشین آلات در این زمینه را نشان می دهد. . . پروژه های عمرانی مختلفی وارد کشور می شود.

این لودرهای وارداتی متعلق به یک شرکت کره ای به نام Doosan (DOOSAN) است که طبق شواهد موجود در فیلم از طریق یک شرکت وارد کننده وارد می شود.

اما علیرغم این واقعیت که کره جنوبی سالهاست به بهانه تحریم ها میلیاردها دلار از سرمایه ایران را با رفتار خصمانه مسدود کرده است ، اما واردات محصولات کره ای ، نه فقط سئول ، برای آزادی دارایی های بلوکه شده ایران ادامه دارد. نشان می دهد واردکنندگان میلیون ها دلار ارز کشور را به جیب خود می ریزند.

در همین راستا اخیراً اعلام شد که با دستور مقام معظم رهبری برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، واردات کلیه لوازم خانگی کره ای به کشور ممنوع شده است، موضوعی که نشان از راهبرد مدیریت برای حمایت از تولید داخلی در «تولید، نگهداری و تعمیرات» دارد. و برچیده شدن» شعار سال است و از مسئولان می‌خواهد تا پویایی شرکت‌های تولیدی داخلی را در همه زمینه‌ها در اولویت قرار دهند.

اما در کمال تعجب ، در حالی که وزارت سکوت ، به عنوان متولی تجارت خارجی ، به ویژه واردات ، می تواند با اعلام ورود گمرکات به موضوع واردات ، این هنوز مانع بزرگی برای تولیدکنندگان محلی از جمله هپکو است. سال های رکود، اکنون به دنبال جذب مشتری و کسب دانش با نگاه به آینده است.

این حجم از تاخیر و بی توجهی به واردات بی رویه محصولات قابل تولید در کشور و بارها مورد تاکید کارشناسان قرار گرفته و قبلا توسط شرکتی مانند هپکو به ثبت رسیده است، نشان می دهد که بسیاری از مسائل غیر از مبادی ورودی و گمرکی کشور نیاز به رسیدگی دارد. زیر ذره بین بررسی می شود و شاید این لابی های گسترده و برخی تضادهای منافع است که به واردکنندگان شجاعت می دهد تسلیم نشوند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی ، عضو کمیته صنعت و معادن مجلس ، اخیراً در مورد خسارت واردات به هپکو به دیار آفتاب گفته است: ماشین آلات ساخت هپکو بی.

وی افزود: هپکو یکی از ده ها صنعت ماست که با مشکل مواجه هستند متأسفانه مافیایی شکل گرفته است و یک سر این مافیا و اژدهای هفتگی به برخی از سازمانها و ارگانهای دولتی وارد می شود که از آنجا نیز نگهداری می شود ، بنابراین این اژدها باید هر هفته قطع شود.”

تعداد کمی از مردم نمی دانند که واردات ماشین آلات راهسازی و معدنی ، به ویژه در دسته مورد استفاده و استفاده ، در سال های اخیر ضربه شدیدی به هپکو وارد کرده است ، بنابراین تولید این مجتمع صنعتی ، که بزرگترین و تنها تولید کننده تجهیزات سنگین در خاورمیانه.شرق. گفته می شود که از تولید سالانه نزدیک به 3000 دستگاه در اواسط دهه 1980 به تولید تقریبا صفر در 1999 رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید