آیا “دوز چهارم” واکسن کرون در راه است؟

واکسن تاج

روز جدید کرمانشاه: معاون مرکز بهداشت کرمانشاه از آغاز نوبت چهارم واکسن کراون برای مبتلایان به بیماری های زمینه ای خبر داد.

دکتر سارا شاه آبادی با اشاره به تداوم بیماری عروق کرونر قلب و احتمال ابتلا به سویه های جدید و مختلط گفت: “

شاه آبادی گفت: این دوز جدید چهار ماه بعد از نوبت سوم تزریق می شود.

معاون مرکز بهداشت کرمانشاه افزود: دستورالعمل تزریق نوبت چهارم برای سایر افراد هنوز ابلاغ نشده است و همه اینها به وضعیت ویروس کرونا و وضعیت آن در جامعه بستگی دارد.

شاه آبادی با بیان اینکه تاکنون بیش از 40 درصد از جمعیت هدف استان (افراد بالای 18 سال) نوبت سوم واکسن کراون را دریافت کرده اند، گفت: به دلیل ایمنی، تاکید زیادی بر تزریق دوز سوم وجود دارد. برای مقابله با ویروس کرونا ایجاد نشده است.

وی افزود: با توجه به احتمال ورود سویه‌های جدید و احتمال جهش مجدد ویروس کرونا و انتشار سویه‌های هیبریدی، تزریق دوز سوم در حال حاضر بسیار حائز اهمیت است.

معاون مرکز بهداشت کرمانشاه با اشاره به بازگشایی مدارس بر لزوم واکسیناسیون دانش آموزان در اسرع وقت تاکید کرد و افزود: با توجه به خطراتی که آمیکرون برای کودکان خردسال دارد والدین باید دانش آموزان خود را واکسینه کنند.

شاه آبادی گفت: در حال حاضر حدود 15 درصد کودکان 5 تا 9 ساله و حدود 30 درصد کودکان 9 تا 12 ساله واکسینه شده اند که نیاز به افزایش دارد.

وی افزود: سویه آمیکرون برای کودکان خردسال بیش از سویه های قبلی خطرآفرین است و والدین باید موضوع واکسیناسیون فرزندان خود را جدی بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید