آیا رتبه بندی فیفا دروغ است؟ | روز جدید

هشت تیم برتر جهان متشکل از برزیل، آرژانتین، فرانسه، انگلیس، هلند، پرتغال، کرواسی و مراکش هستند و آخرین تیم به عنوان میهمان ناخوانده در میان مدعیان قهرمانی به حساب می آید.

از این گروه هشت تیمی می توان به غیبت تیم های بزرگی مانند اسپانیا، بلژیک و آلمان اشاره کرد که بسیاری از بااستعدادترین فوتبالیست های جهان را در اختیار دارند، اما تنها اسپانیا توانست به جمع یک هشتم نهایی راه پیدا کند که آن هم حذف شد. مراکش.

نگاهی به رده بندی فیفا نشان می دهد که به جز مراکش که قبل از شروع جام جهانی در بین 20 تیم برتر جهان قرار نداشت، سایر تیم ها در رده های اول و دوم قرعه کشی جام جهانی قرار گرفتند.

برزیل، آرژانتین، فرانسه، انگلیس و پرتغال پنج تیمی بودند که به همراه قطر، بلژیک و اسپانیا در یک دیدار به میدان رفتند و با راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی قدرت خود را نشان دادند.

از نفرات دوم این بازی ها کرواسی، پرتغال و هلند موفق به رزرو بلیت مرحله یک چهارم نهایی شدند اما آخرین تیم مراکش در رده سوم قرار گرفت و یکی از سخت ترین گروه ها را با حضور اسپانیا داشت. و آلمان

حضور مراکش در مرحله یک چهارم نهایی در شرایطی است که تیم های بالاتر از این تیم در رده بندی فیفا حتی نمی توانند به مرحله یک چهارم نهایی صعود کنند.

صعود مراکش به نیمه نهایی جام جهانی می تواند غافلگیری کامل در تاریخ جام جهانی باشد. جایی که یک تیم از شماره سوم قرعه کشی که در بین 20 تیم برتر جهان قرار ندارد می تواند به جمع چهار تیم برتر جهان صعود کند.

رده بندی 8 تیم برتر جهان در فیفا قبل از شروع جام جهانی به شرح زیر است:

1- برزیل

3- فرانسه

4- آرژانتین

5- انگلیس

8- پرتغال

10- هلند

16- کرواسی

24- مراکش

دیدگاهتان را بنویسید