آیا سرمایه گذاری در ویلا در شمال به صرفه است یا خیر؟

شمال کشور به عنوان یک منطقه خوش آب و هوا و گردشگری همواره برای خرید ملک و ویلا مورد توجه بوده است. اما آیا برای سرمایه گذاری خارجی در منطقه پیامدهایی وجود دارد و تحت چه شرایطی به طور کلی موفق خواهند بود؟

کف قیمت ویلا در شمال کشور
یکی از فعالان بازار مازندران می گوید: قیمت ویلا در این محدوده از 800 تا 900 میلیون تن شروع می شود. تا پنج میلیارد دوام دارد.

یکی دیگر از کارآفرینان می گوید: قیمت ها بیش از گذشته افزایش یافته است. او همچنین معتقد است که بهار و اوایل تابستان بهترین زمان برای خرید ملک است.

گشت و گذار در شمال
منصور گبی، کارشناس بازار مسکن به تجارت نیوز می گوید: معاملات ملکی در شمال کشور را می توان چیزی شبیه به موج دانست. برخی از سرمایه گذاران در زمانی حضور دائمی پیدا می کنند که تقاضا برای ویلا در شمال در حال افزایش است یا تقاضا در یک چهارم سال افزایش می یابد.

این کارشناس ادامه داد: معتقدم سرمایه گذاری در ساخت و ساز در شمال هم اکنون از دست اهالی این منطقه خارج شده است. سرمایه گذارانی از شهرهای مختلف ایران برای لذت بردن از این فضا به آنجا آمده اند.

غیبی در خصوص تاثیر سرمایه گذاری خارجی در این منطقه گفت: در سال های اخیر تقاضا برای ساخت و ساز و بهره برداری از ویلاها و آپارتمان های ساخته شده به طور کلی افزایش چشمگیری داشته است که این امر می تواند باعث افزایش قیمت ها و تغییر فرهنگ مردم محلی شود.

این کارشناس همچنین گفت: نباید افراد غیر بومی را به سرمایه گذاری هنگفت در شمال کشور تشویق کرد زیرا این امر باعث تغییر بافت شهری و تخریب زمین های مفید شمال کشور می شود.

وی در پایان گفت: هیجان می تواند در بهار و اوایل تابستان رخ دهد. در نهایت، این نوع سرمایه گذاری می تواند یک رویای طلایی برای مدت طولانی باشد و سرمایه گذاران باید با اطمینان به کار خود ادامه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید