آیا فرهنگیان بازنشسته نیز واجد شرایط هستند؟

آیا فرهنگیان بازنشسته نیز واجد شرایط هستند؟

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی با بیان اینکه رتبه بندی معلمان 10 سال است که مطرح شده است، گفت: متاسفانه دولت قبل این لایحه را به مجلس ارائه نکرد اما اواخر سال 1378 با اصرار مجلس یازدهم لایحه رتبه بندی ارائه شد. با بودجه اندکی به مجلس فرستاده شد.»

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رتبه بندی معلمان باید جایگاه معلمان و کیفیت آموزشی را ارتقا می داد، گفت: لایحه تصمیم گرفتیم با تغییر دولت به دولت جدید برنگردیم که چندین سال عقب است

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کار حقوقی در کمیسیون مجلس طبقه بندی شد، گفت: رتبه بندی از مهر 1400 شامل بازنشستگان می شود.

فلاحی با اشاره به اینکه در دولت قبل تنها پنج هزار میلیارد بودجه برای این لایحه در نظر گرفته شده بود، گفت: اکنون کل بودجه سال های 1400 و 1401 حدود 37 هزار میلیارد است که دو سال را شامل می شود.

وی با تاکید بر اینکه لایحه رتبه بندی معلمان در 5 رتبه تصویب و به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است، افزود: این وزارتخانه باید هر چه سریعتر ضوابط را تدوین کند تا پنج مبنا اعمال شود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیشتر معلمان در رتبه های دوم و سوم قرار دارند، گفت: تعداد کمی از معلمان در رتبه اول و تعداد کمتری در رتبه های چهارم و پنجم قرار دارند.

فلاحی گفت: بر اساس مبانی قانونی حداقل دستمزد امسال با پنج میلیون و 600 هزار تن به اضافه رتبه پایه اول بیش از هشت میلیون تن خواهد بود.

وی افزود: حقوق پایه های دوم و سوم که بیشتر معلمان را شامل می شود نیز بیشتر است و باید آیین نامه ها با سرعت بیشتری تدوین و اجرا شود.

دیدگاهتان را بنویسید