91 درصد ایرانیان واجد شرایط دریافت «یارانه» هستند

علیرضا عسگریان در گفت وگو با ایسنا، در خصوص تغییرات و دگرگونی های اخیر خانوارهای ایرانی از بعد اقتصادی و با بیان اینکه خط فقر در ایران توسط 12 نهاد رصد می شود، گفت: خط فقر به چند صورت ارائه می شود. مثلاً در خط فقر غذایی، این امکان وجود دارد که خانواده ای در وضعیت بدی قرار نگیرد، بلکه دچار سوءتغذیه باشد. در برخی از مدارس شهرهای بزرگ، برخی از دانش آموزان ممکن است به دلیل خوردن تنقلات دچار سوء تغذیه شوند.

«حقوق فقر» با مجوزهای لازم توسط مقام رسمی قابل اعلام است

وی ادامه داد: بنابراین رصد خط فقر ارقام متفاوتی را نشان می دهد که گاه اختلاف نظر ایجاد می کند. برخی معتقدند که خط فقر بالاتر است زیرا عوامل متعددی در تعیین خط فقر دخیل هستند. اما اعلام رسمی خط فقر مستلزم ارگان رسمی است که تمامی مجوزهای لازم برای اعلام این موضوع را داشته باشد.

اعلام خط فقر دارای ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است

معاون رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) به صورت متمرکز در حوزه فقر غذایی فعالیت می کند و آماری در این زمینه دریافت کرده است، گفت: به منظور برای اینکه فرد بتواند آرام آرام سلامتی خود را حفظ کند و این سلامت بین نسلی است، باید به نبود فقر تغذیه ای توجه کرد، در حالی که ممکن است فردی در وضعیت مالی متوسطی باشد اما از نظر تغذیه به خودش نرسد. البته ممکن است فردی از نظر تغذیه ضعیف باشد و نتواند از وضعیت تغذیه خود مراقبت کند. در فقر غذایی چنین تناقضی وجود دارد و به عنوان یک مرکز رسمی در این حوزه نمی توان به طور دقیق صحبت کرد، هدف ما این است که برآورد خط فقر را از اداره رفاه اجتماعی دریافت کرده و با مجوز به عنوان مرجع رسمی اعلام کنیم. البته گرفتن مجوز به این راحتی نیست. ما باید بسیاری از نهادهای مختلف را متقاعد کنیم زیرا اعلام خط فقر دارای ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است و بنابراین باید همه عوامل مربوطه را با هم هماهنگ کنیم.

نیاز به تخریب و انجام یک آزمون گسترده در کشور

وی با تاکید بر اهمیت و ضرورت تخریب و آزمایش گسترده در کشور، تصریح کرد: تصور کنید دولت برای کمک به اقشار آسیب پذیر برنامه دارد، این کار باید با داده های کافی، به روز و دقیق انجام شود تا این کمک به درستی انجام شود. جهت دار. به جامعه هدف ضربه بزند. بنابراین اولین قدم استفاده از بانک اطلاعاتی مراقبت های اجتماعی ایران و به روز رسانی و به روز رسانی داده ها و یک آزمایش گسترده است که خوشبختانه در حال حاضر در وضعیت قابل قبولی قرار دارد.

بررسی 11 شاخص رفاه اقتصادی خانوارهای ایرانی برای تخریب آنها

توزیع یارانه ها عادلانه می شود

به گفته معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پایگاه اجتماعی ایران دارای 11 شاخص اصلی است که بر اساس این شاخص ها به صورت هوشمند کار می کنند. البته گاهی اوقات ممکن است این شاخص ها مشکلاتی داشته باشند، اما مقدار متوسط ​​قابل قبول است.

عسگری تصریح کرد: آزمون وسا بر اساس حساب بانکی، تراکنش ها، ساختار و تعداد خانواده، سفرهای خارجی، تعداد وسایل نقلیه و اموال، میزان حقوق، واجد شرایط بودن و وضعیت است و سپس از این حق برای تحلیل دهک ها استفاده می کند. حالا اگر بخواهید دقیق تر بفرمایید باید «درصد» درست کنید، کاری که الان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می دهد. همچنین با وجود این موارد تفاوت هایی وجود دارد، بنابراین اگر بخواهیم یارانه را بین همه مردم تقسیم کنیم، اعتراض در کمترین حد ممکن خواهد بود و اگر بخواهیم یارانه را به صورت عادلانه تقسیم کنیم، یارانه توزیع می شود. به هر نسبت عادلانه تر، اعتراضات بیشتر می شود زیرا برخی از افراد از دریافت یارانه محروم می شوند و برخی مشمول دریافت یارانه خواهند شد. در حال حاضر، توزیع عادلانه یارانه فرض شده است، اگرچه می دانیم که اعتراضاتی وجود خواهد داشت.

حدود 8 میلیون ایرانی در دهک دهم درآمدی قرار دارند

پس از اعتراض به کاهش یارانه ها، 1.5 میلیون نفر از صدک دهم مشمول یارانه شدند.

وی با ارائه آماری از تعداد خانوارهای تحت پوشش برای دریافت یارانه، 91 درصد افراد مشمول دریافت یارانه هستند که در این میان جمعیت دهک دهم حدود 8 میلیون نفر و پس از اعتراضات سال گذشته یک و نیم میلیون نفر است. برای دریافت یارانه بیمه شده اند

عسگریان با بیان اینکه همه مردم توافق منطقی دارند مبنی بر اینکه همه یارانه نگیرند، گفت: سعی می کنیم با توضیحات قانع کننده ای که به مردم ارائه می کنیم اعشار را منطقی، علمی و منصفانه اجرا کنیم به شرط اینکه مردم را افزایش دهیم. رضایت.

معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه حداقل ده ها فرمول برای آزمون عظیم کشور بررسی و معدل شده است، خاطرنشان کرد: دستگاه های مختلف و همچنین کسب و کارهای مجازی (استارت آپ) بدون وزارتخانه. بهزیستی از آنها اطلاعات بخواهد و آنها اطلاعات خود را در مورد آزمون گسترده به وزارت مراقبت های اجتماعی منتقل کنند، بنابراین هرچه میانگین نمره منصفانه تر باشد، تغییرات بیشتری ایجاد خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید