ائتلاف در اجلاس تهران، غرب و آمریکا را وحشت زده کرد/ «امنیت منطقه»؛ آستانه کلمه کلیدی


ساعت: 00:40
تاریخ انتشار: 31.04.1401
کد خبر: 1884633

مسیب نعیمی با بیان اینکه ائتلاف در اجلاس تهران غرب و آمریکا را به وحشت انداخته است، گفت: امنیت منطقه است. کلمه کلیدی اجلاس آستانه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصیب نعیمی، کارشناس مسائل منطقه در گفتگو با خبرنگار شبکه خبری تهران نیوز وی با تحلیل سفر روسای جمهور روسیه و ترکیه به ایران برای شرکت در اجلاس آستانه و نقش جمهوری اسلامی در منطقه به عنوان یک قدرت بلامنازع منطقه ای، تصریح کرد: برای بررسی سفر روسیه و ترکیه باید عوامل متعددی در نظر گرفته شود. حضور مقامات ایرانی در اجلاس آستانه نخست ثبات و موضع جمهوری اسلامی در برابر زیاده خواهی ها و عدم پذیرش هرگونه فشار از سوی غرب و رژیم غاصب صهیونیستی به رهبری آمریکاست.

وی افزود: دوم حمایت و ثبات در حفظ دوستان و متحدان است و تقریباً در دنیا آمریکا با هر رژیمی برنامه دوستی دارد، به محض اینکه آن رژیم ضعیف شد آن را رها کرده و رژیم دیگری را جایگزین آن می کنند.

این کارشناس مسائل منطقه گفت: این رفتار تحقیرآمیز آمریکایی ها با سایر دولت ها توسط جمهوری اسلامی قطع شد و دوستی ها و تعاملات بر اساس معیارهای مشترک در شرایط حساس و سخت است.

نعیمی همکاری و اولویت بندی کشورهای همسایه برای تعامل و همکاری را سیاست دولت سیزدهم مردم می داند و ادامه می دهد: آمریکایی ها سعی دارند در صورت خویشتن داری جمهوری اسلامی به کشورهای مختلف نفوذ کنند و نقش خود را هر چند با تنش و مداخله ایفا کنند. تمرکز و ارتقای امنیت در منطقه است.

وی با اشاره به جنایات آمریکا و حمایت بی چون و چرا از جنایات رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: غارت سرمایه های مردم و ظلم و جنایت علیه مردم مظلوم فلسطین، افغانستان، یمن، سوریه و …. نشان می دهد که با چنین دیدگاهی از سوی آمریکا تنش در منطقه وجود دارد.

این کارشناس مسائل منطقه در ادامه توضیح داد: بنابراین بر خلاف انتظار آمریکا، نتیجه چنین تنش هایی منجر به بحران اقتصادی در غرب شد و حتی آمریکا را به فروپاشی نزدیک کرد.


عزم رهبران اجلاس آستانه برای بازنگری در تعاملات بین المللی

نعیمی تصریح کرد: سفر مقامات روسیه و ترکیه به ایران برای شرکت در اجلاس آستانه نشان می دهد که این سه کشور به دنبال بهبودی و تعامل بین المللی (نه به شیوه آمریکایی) هستند و حتی کشورهای منطقه و خاورمیانه و اکثرا کشورهای عربی به آمریکا اعتماد ندارند.

وی در ادامه توضیح داد: از سوی دیگر جمهوری اسلامی عنصری موثر و نقش آفرین در منطقه محسوب می شود و این نشان می دهد که با سلاح های کشتار جمعی و نقض حقوق مردم در سراسر جهان نمی توان به قدرت دست یافت. (کاری که آمریکا، رژیم صهیونیستی و متحدان آنها انجام می دهند).

این کارشناس مسائل منطقه تاکید کرد: امروز شاهد تقریب و همزیستی جدید به رهبری جمهوری اسلامی در منطقه هستیم و اساس ما احترام متقابل به کشورها است و جمهوری اسلامی نشان داده است که حتی به کشورهای کوچک همسایه نیز با احترام می نگرد. .

نعیمی تصریح کرد: جمهوری اسلامی (بر خلاف آمریکا، رژیم صهیونیستی و متحدان آنها) همواره به تمامیت ارضی کشورها به ویژه سوریه احترام گذاشته است که تجربه بسیار سخت و دشواری بوده است، اما ایران سوریه را خطر سرخ خود می داند.

وی افزود: حتی کشورهایی که ممکن است با جمهوری اسلامی مخالف باشند، امروز پذیرفته اند که تمامیت ارضی سوریه باید رعایت شود.

این کارشناس مسائل منطقه گفت: آمریکایی ها به ویژه در بحران اوکراین بر شدت بحران افزودند و برای افزایش شدت جنگ به اوکراین سلاح فرستادند، بنابراین بحران اوکراین به چالشی برای آمریکایی ها تبدیل شده است.

نعیمی خاطرنشان کرد: بنابراین اجلاس آستانه با حضور ایران، روسیه و ترکیه امری بدیهی و در راستای رفتار لذت طلبانه و پاسخی محکم به زیاده خواهی غرب به ویژه آمریکایی ها است.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید