ائمه جمعه نقش مهمی در گسترش مفاهیم صحیح مصرف انرژی دارند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; محمود محمودی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در نشست هم اندیشی با ائمه جمعه گفت: مردم “

وی گفت: بصیرت افزایی در حوزه های فرهنگی به ویژه در حوزه نماز، عفاف، حجاب و خانواده موجب ارتقای فرهنگ جامعه شده و این اقدام در سال های اخیر به صورت مستمر توسط شوراهای فرهنگی انجام شده است.

در ادامه محمودی با تشکر از همکاری مردم در نقاط مختلف استان در زمان پیک مصرف بر لزوم همکاری همه دستگاه ها و مردم استان برای نهادینه سازی مصرف بهینه انرژی تاکید کرد.

وی گفت: صرفه جویی در مصرف مشترکان در ساعات اوج مصرف می تواند به توسعه تولید و صنعت کشور و روستا کمک کند و بهترین راه برای مدیریت مصرف نهادینه سازی آن در بین خانواده ها است.


مدیریت برای مصرف بهینه آب ضروری است

مدیر عامل آب و فاضلاب استان مرکزی همچنین کمبود منابع آبی، خشکسالی و مشکلات موجود را مورد توجه قرار داد و گفت: توجه به مدیریت مصرف بهینه آب ضروری است.

عرفانی نسب افزود: توجه ویژه به اهمیت و مدیریت بهینه منابع آب مبتنی بر همکاری و مشارکت همه اقشار جامعه است. در این روند، از افراد و شهروندان گرفته تا سازمان ها و نهادهای دولتی، همه باید با تعهد و آگاهی اجتماعی به این موضوع بپردازیم.»


امام جمعه مرکز وحدت شهر است

رئیس شورای سیاسی ائمه جمعه استان مرکزی گفت: امام جمعه کانون وحدت شهرستان است و روحانیت می توانند با حضور در مساجد و اجتماعات مردمی نقش مهمی در مدیریت مصرف آب و برق داشته باشند.

حجت الاسلام «هادی میرزایی» رهبری فرهنگی را وظیفه ائمه جمعه دانست و تصریح کرد: امام جمعه باید برنامه را دنبال کند و بر برنامه سال های آینده شهرستان تمرکز کند.

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف به معنای عدم مصرف نیست، بلکه بهینه و مصرف کننده در زمان مناسب است، افزود: عدم استفاده از لوازم پرمصرف در ساعات اوج مصرف برق (13 تا 18 ساعت)، خاموش شدن لامپ های اضافی، استفاده از نور طبیعی، سوله مناسب و سرویس کولر آبی نکات ساده اما مهمی هستند که می توان با رعایت آنها به صنعت برق کمک کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید