ابعاد جدیدی از حفاظت مقدس هر روز ظاهر می شود


ساعت: 09:56
تاریخ انتشار: 1400/11/24
کد خبر: 1808296

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: به راستی وقتی ابعاد مختلف واقعه بزرگ دفاع مقدس را بررسی می کنیم همچنان زوایای پنهان آن آشکار می شود که شاید برای بسیاری از حاضران روشن نبوده است. در آن زمان ابعاد جدید ادامه دارد و هر روز آشکار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در دهمین جلسه هیات امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس صبح امروز در موزه ملی انقلاب اسلام و انقلاب اسلامی برگزار شد. دفاع جهانی، ایام الله دهه فجر را جشن گرفتیم. از ایران بزرگ بیست و دوم بخمن و همچنین زحمات دستگاه های ذیربط برای برگزاری این مراسم تشکر و قدردانی می کنیم.

وی ادامه داد: یاد و خاطره امام خمینی (ره) فجر بزرگ تاریخ کشور و جهان را گرامی می داریم و برای روح بلند ایشان رحمت و رضایت الهی را از درگاه پروردگار عزیزمان مسئلت می کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: همچنین یاد و خاطره همه شهدای عزیزی را که از بدو شکل گیری انقلاب اسلامی تاکنون این مسیر پرافتخار انقلاب را حفظ کرده و انقلابی هستند و انقلابی می مانند، قدردانی می کنیم و امیدواریم خداوند همه را راضی کند. کسانی که آرزو دارند، از این راه بروند. “آرزوهایت را برآورده کن.

سرلشکر باقری گفت: حقیقت این است که با گذشت زمان از دوران دفاع مقدس، معنا، ارزش و جایگاه این واقعه بزرگ در تاریخ کشور، تاریخ منطقه و حتی جهان بیشتر روشن شده است.

وی افزود: شاید در آن زمان یا در مقاطع نزدیک به دوران دفاع مقدس، اهمیت این جریان تاریخی چندان مشخص و مشخص نبوده است. چگونه ملتی که تازه از ظلم و ستم رژیم پهلوی رهایی یافته بود و در یک سال و نیم حکومت نوپای اسلامی، درست زمانی که نظام و انقلاب و دولت خود را تحکیم می‌کردند و با توطئه‌های داخلی مواجه می‌شدند، ناگهان شروع به تهاجم کردند. آنها با هجوم استکبار جهانی و حمایت بیش از 30 کشور از رژیم ظالم ظالم روبرو شدند و بخشی از کشور خود را از دست دادند و آسیب های زیادی دیدند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: این جنگ با تحریم های همه جانبه علیه ملت ایران همراه بود. اما ملت بزرگ ایران با دستان خالی و به یاری لطف و عنایت الهی و با تکیه بر مردم و توان درونی خود و تلاش مضاعف توانسته است با ناملایمات و مشکلات روبرو شده و به این پیروزی بزرگ دست یابد.

ژنرال کاوشگر گفت: در واقع وقتی ابعاد مختلف واقعه بزرگ دفاع مقدس را بررسی می کنیم، هنوز زوایای پنهان آن آشکار می شود که شاید برای بسیاری از کسانی که در آن زمان حضور داشتند، روشن نبوده باشد و البته جریان تاریخی ادامه دارد. «و روز به روز ابعاد جدیدی آشکار می شود.

در جریان …

دیدگاهتان را بنویسید