«اتاق سفید» نمایشی است که بستر خیال، عشق و مرگ را روایت می کند/ دشمنی شخصی دلیل بی توجهی به تئاتر در روستاهاست.

ساعت: 12:43
تاریخ انتشار: 1300/08/16
کد خبر: 1782290

مهسا جعفری گفت: نمایش «اتاق سفید» اثری گروتسک است که در بستری خارق العاده روایت می شود و رویکردی نو به مقوله عشق و مرگ دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کارگردان اتاق سفید به تیتریک گفت: نمایش ما یک اثر گروتسک است که در زمینه ای خارق العاده روایت می شود و رویکرد جدیدی به موضوع عشق و مرگ دارد.

مهسا جعفری ادامه داد: در این کار هنرمندان بزرگی در کنار ما هستند که در عرصه تئاتر، طراح صحنه و لباس و صحنه، سمانه احمدی مطلق، طراح نور، رضا حضرایی شاد، طراح پوستر و گرافیک اشکان گازانکای، عکاسانی از رضا جاویدی از بهترین های عرصه خود هستند. “مهدی معصومی و مهدی کرمباه در این مدت همراه ما هستند تا نتیجه بهتری بگیریم.

وی با بیان اینکه این نمایش به مدت 18 ماه در حال تمرین بوده است، افزود: بین تمرینات تاج وقفه های طولانی وجود داشت. قله‌های جدید تاج می‌آیند و باعث می‌شوند که تمرینات طولانی مدت را به پایان برسانیم تا همه چیز به حالت عادی بازگردد.

جعفری گفت: با وجود همه این شرایط چشم اندازی به تاریخ دقیق اجراها نداشتیم اما امیدوار بودیم برای زمانی که شرایط فراهم شد کار را آماده کنیم تا روند آماده سازی و ارائه تئاتر طولانی شود و طبیعتاً مستلزم هزینه‌های بیشتری برای گروه بود.

وی ادامه داد: اکنون دو شب را در اجرای تئاتر گذرانده ایم تا هوای کرونا کمی خنک شود. با این حال استقبال خوبی از این نمایش شد و بلیت های چند شب آینده از قبل فروخته شد و تماشاگران شگفت زده خواهند شد.

جعفری با اشاره به اینکه هنرمندان تئاتر عاشق حرفه خود هستند، گفت: این قشر از جامعه به سختی آثار خود را به ویژه در شهرستان ها روی صحنه می برند. تئاتر دلی زیاد است و پول زیادی هم ندارد و این زمانی است که ما صرف تئاتر می کنیم. قرار دادن او در شغل دیگری قطعاً درآمد بسیار بیشتری دارد.

aba1f427 b575 4f6c 98e0 21b2441ac93f خبر خاکستری

او گفت: «ما با بازی خوب هستیم. و می خواهند برخی از مشکلات جامعه را حل کنند اما خودشان هنرمندان را آزار می دهند و دلسرد می کنند.

وی بیان کرد: امیدوارم وضعیت تئاتر بهتر شود و هنرمندان موفقیت هنرمند دیگری را مانعی بر سر راه خود ندانند بلکه آن را موفقیتی برای خود بدانند و بدانند که اگر تئاتر یک استان خوب است، سطح همه چیز بالا می رود او پیشرفت می کند و دیگر مجبور نیست برای معرفی خود به شهرهای بزرگ و پایتخت برود.

جعفری در خاتمه خاطرنشان کرد: اگر این اتفاق بیفتد ترجیح می دهند در استان خودشان کار خود را ارائه نکنند، زیرا می دانند که باید با این کار با خصومت، دشمنی و انگیزه های شخصی برخورد شود، بنابراین ترجیح می دهند در استان خودشان اثری ارائه نکنند. استان خود، جایی که زندگی می کنند و کار نمایشی خود را در کجا شروع کرده اند، زیرا می خواهند کار صادقانه دیده شود و نگاهی درست، هنرمندانه و هنرمندانه داشته باشد و نه با دشمنی.

نمایش «اتاق سفید» به نویسندگی مسعود هاشمی نژاد و کارگردانی مهسا جعفری و مسعود هاشمی نژاد از 13 تا 13 آذرماه ساعت 18 در خانه هنرمندان ایران به روی صحنه می رود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید